۰

وجود چندشغله ها جا را برای جویندگان کار تنگ کرده است

با وجود استقرار بزرگترین شهرصنعتی خاورمیانه در ساوه، مردم بومی این شهرستان هنوز از مشکل بیکاری رنج می برند.
وجود چندشغله ها جا را برای جویندگان کار تنگ کرده است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از نارخبر، بدون شک هر جامعه، شهر یا هر کشوری با مجموعه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که خواه ناخواه افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از اقشار مهم هر جامعه جوانان هستند به همین دلیل خبرنگار ما سراغ مردم رفت و از آنها در مورد مهمترین مشکلات این قشر پرسید.
 
مهسا مرادلی یکی از شهروندان ساوه ای گفت: بیکاری یکی از مهمترین مشکلات اهالی این شهرستان با وجود استقرار بزرگترین شهر صنعتی خاورمیانه در این منطقه است که یکی از دلایل آن انجام بسیاری از خدمات توسط شرکت های تهرانی و غیره صورت می گیرد.

وی که دارای مدرک کارشناسی گرافیک است افزود: با وجود تحصیلات و سوابق کاری برای یافتن شغل مناسب با مشکلات زیادی مواجه بودم و بسیاری از مشاغل با نیروهای غیربومی اشباع شده بود.
 
مرادلی بیان کرد: پارتی بازی بیش از حد و انجام چند شغل توسط یک نفر از جمله دلایل بیکاری است و دلیل دیگر استقرار و اشتغال زایی دفاتر مرکزی بیشتر شرکت ها در تهران هست که در صورت استقرار دفاتر مرکزی در خود ساوه، نیروی بیشتری جذب می شود.
 
م،خسروانی یکی دیگر از شهروندان ساوه ای نیز گفت: بیکاری جوانان تحصیل کرده ساوه به خصوص بانوان به نظرم مشکل بیشتر جوانان است.

وی که دارای مدرک کارشناسی ارشد است، افزود: چرا در تمام مدارس غیرانتفاعی ساوه که می توان  از نیروهای جوان بهره برد از یک معلم برای چند کلاس استفاده می شود.
 
خسروانی بیان کرد: در بعضی مدارس شاهد هستیم یک شخص همزمان مشاور مدرسه، معلم دینی و قرآن و ورزش است. به دلیل پارتی بازی و فامیل بازی چند تا وظیفه را یک شخص باهم دارد.
 
این شهروند ساوه ای اظهار کرد: برای اشتغال زایی می توان از چند تحصیل کرده دیگر نیز استفاده کرد.
 
احمد محمدی نیز گفت: استعدادیابی جوانان و پرورش آن از نیازهای ابتدایی هر شهری است اگر جوانان بتوانند با توجه به استعدادشان به تحصیل علم و مهارت آموزی بپردازند با مشکلات کمتری در آینده مواجه می شوند.

وی افزود: وقتی یک جوان مهارت لازم را برای بروز علایق و استعدادها کسب کند، نیروی علاقه و انگیزه برای بروز استعداد می تواند در حل بسیاری از مشکلات کمک کند.
 
این شهروند ساوه ای بیان کرد: جوانان این شهرستان با درخشش در میادین مختلف ورزشی و علمی نشان دادند که در صورت حمایت مسئولین می توانند توانایی خود را نشان دهند.

وی از مسئولین خواست با توجه به ظرفیت و توانمندی های شهرستان برای جوانان هر شهرستان برنامه ریزی کنند نه اینکه یک برنامه را در کل کشور اجرا کنند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 425952
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *