۰

برگزاری همایش بزرگ تقریب اقوام و مذاهب در سیستان و بلوچستان

سرپرست دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان از برگزاری دومین همایش بزرگ تقریب اقوام و مذاهب در سیستان و بلوچستان خبر داد.
برگزاری همایش بزرگ تقریب اقوام و مذاهب در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، عیسی اویسی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به عنوان نهادی مهم و تاثیرگذار رسالت خود را در برنامه‌های بنیادی که نیاز استان است به خوبی انجام داده به گونه‌ای که دومین همایش بزرگ تقریب اقوام و مذاهب را با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی استان در تاریخ 11 بهمن ماه جاری برگزار می‌کند.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور کاملا بومی است ما خود را مکلف و موظف می‌دانیم تا در راستای تقریب اقوام و مذاهب گام برداریم زیرا این مهم به نهاد و ارگان خاصی مرتبط نیست و باید همه نهادها و ادارات در این زمینه با تعامل و همکاری عمل کنند.
اویسی گفت: تلاش داریم تا با برگزاری این همایش گذشته استان را که سرشار از وفاق و همدلی بوده پر رنگ‌تر کنیم و به همگان نشان دهیم تنوع اقدام در سیستان و بلوچستان نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی برای پیشرفت و توسعه است.
سرپرست دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه تقریب باید در تفکر و اندیشه تبلور یابد گفت: در کنار سایر حوزه‌ها بحث تقریب اقوام و مذاهب باید در حوزه تفکر و اندیشه متبلور شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
وی گفت: این همایش با حضور سران و طوایف و بزرگان شیعه و سنی و جمعی از مسئولان ارشد استانی و کشوری برگزار می‌‌شود که امیدواریم بتوانیم به سمت بین‎المللی شدن این همایش نیز گام برداریم.
اویسی گفت: استان سیستان و بلوچستان در حال حرکت به سمت توسعه علمی است و امیدواریم این روند همچنان شتاب داشته باشد.
سرپرست دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان بیان کرد: تقویت همدلی و وحدت مهمترین هدف ما از برگزاری این همایش است تا نشان دهیم تنوع قومی مزیتی بسیار بزرگ برای سیستان و بلوچستان است.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 425540
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *