۰

صنعت تریکوی محلات نابود شد/دلیل بالا بودن پایه مالیاتی شهرستان مشخص نیست

رئیس اتاق اصناف شهرستان محلات گفت: پایه مالیاتی شهرستان محلات در میان شهرهای مجاور بالاتر است و شاخصه تعیین این پایه مالیاتی نیز به درستی مشخص نیست.
صنعت تریکوی محلات نابود شد/دلیل بالا بودن پایه مالیاتی شهرستان مشخص نیست
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، اسماعیل انصاری رئیس اتاق اصناف شهرستان محلات در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صبح محلات گفت: یکی از بزرگترین مشکلات اصناف در سراسر کشور که گریبانگیر اصناف و کسبه محلات نیز شده است، رکود در بازار کسب و کار است.
وی ادامه داد: در ایرن شرایط رکود در بازار دارایی نیز طبق روال سابق عمل می‌کند و بدون توجه به رکود بازار مالیات‌های خود را وصول می‌کند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان محلات همچنین افزود: دارایی باید با توجه به شرایط و همچنین رکود موجود در بازار عمل کند و حتی در مالیات‌های توافقی نیز به جای افزایش درصد مالیات دریافتی کاهش درصد نیز بدهد.
انصاری در خصوص بهترین روش دریافت مالیات گفت: سابقا مالیات اصناف با نظر اتحادیه تعیین می‌شد و به نظر می‌رسد برگزاری جلسات مشترک با اتحادیه و جمع بندی جلات یکی از بهترنی روش‌های تعیین مالیات برای صنوف باشد.
وی یکی دیگر از مشکلات صنوف محلات را بالا بودن پایه مالیاتی شهرستان محلات در میان شهرستان‌های محلات، خمین و دلیجان عنوان کرد و افزود: سابق بر این و در دولت سابق در جلسه‌ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان و قرار شد پس از بررسی یک هیئت کارشناسی کار یکسان سازی پایه مالیاتی شهرستان با شهرستان‌های همجوار انجام شود که پس از گذشت ۴ سال هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده است.
رئیس اتاق اصناف شهرستان محلات یکی از دلایل زمین خوردن صنعت تریکو در شهرستان را همین بالا بودن پایه مالیاتی شهرستان عنوان و بیان کرد: سابق بر این که شهرستان محلات قطب تریکوی ایران بود و بافت تولیدی شهرستان در کل ایران شناخته شده بود مالیات هر دستگاه بافندگی در محلات ۲ و نیم برابر تهران در نظر گرفته شده بود که همین امر موجب مهاجرت تعداد زیادی از بافندگان محلاتی به تهران و بروز وضعیت کنونی برای تریکوی شهرستان شد.
انصاری در خاتمه عنوان کرد: هنوز علت بالا بود پایه مالیاتی شهرستان محلات و شاخص تعیین این پایه مالیاتی به درستی عنوان و شفاف سازی نشده است.
لازم به ذکر است در شهرستان محلات دو هزار واحد صنفی زیر نظر ۱۵ اتحادیه در حال فعالیت هستند. 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 424707
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *