۰

مجلس زمان کافی برای بررسی قانون بودجه سال 95 ندارد/احتمال بررسی برنامه ششم در مجلس دهم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت با تاخیر در ارائه قانون بودجه چالش بزرگی بر سر راه مجلس ایجاد کرد، گفتک با توجه به برگزرای انتخابات مجلس دهم و تعطیلی مجلس از 13 بهمن ، در واقع مجلس زمان کافی برای بررسی قانون بودجه سال 95 ندارد.
مجلس زمان کافی برای بررسی قانون بودجه سال 95 ندارد/احتمال بررسی برنامه ششم در مجلس دهم
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سایت قم فردا،احمد امیر آبادی فراهانی در گفتگویی، با تاکید بر اینکه دولت در تقدیم قانون بودجه به مجلس تاخیر داشته است،اظهار داشت:برابر قانون باید تا 15 آذر بودجه سال آینده به مجلس تحویل داده می شد که این موضوع تا به امروز عملی نشده است.
وی افزود:بودجه کشور بر اساس قانون و برنامه که 5 ساله  است به مجلس ارائه  می شود،به طور کلی بودجه برای یک سال است اما ما در قانون و برنامه اهداف 5 ساله را در نظر می گیریم و فراتر از آن اهداف 20 ساله را در سند چشم انداز طراحی می کنیم.
امیر آبادی با بیان اینکه سال قبل دولت قانون بودجه را به موقع تحویل مجلس داد اما امسال متاسفانه غیر از قانون بودجه قانون برنامه ششم را نیز تاکنون ارائه نداده است،گفت:در 2 سال ابتدایی دولت نهم نیز بودجه به موقع به مجلس داده شد اما بعد ها تاخیر ها شروع شد این موضوع نیز به خاطر مشکلاتی بود که در کشور وجود داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه شاید یکی از موضوعاتی که دولتی ها منتظر مشخص شدن آن بودند موضوع لغو تحریم ها، برجام،قیمت نفت و ارز بوده و همین موضوع نیز باعث تاخیر پیش آمده شد،ابراز داشت:زمانی که دولت با چنین مشکلاتی روبرو هست و می داند که در گذشته نیز چنین مشکلاتی بود نباید برای تاخیر بودجه در سال های گذشته دولت های قبلی را تخریب کند ما می دانیم که تحویل ندادن به موقع بودجه برای هر دولتی ایراد محسوب می شود.
 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  شوراس اسلامی تصویب برنامه ششم و بودجه سال 95 را در زمان کوتاه برای مجلس چالش بسیار بزرگ دانست و تصریح کرد:مجلس تا 13 بهمن فرصت دارد و پس از این زمان به دلیل انتخابات تعطیلات شروع می شود بعد از برگزاری انتخابات نهم اسفند ماه دوباره مجلس آغاز به کار می کند و پس از بازگشایی نهایتا دو هفته تا عید زمان دارد که بررسی ها را ادامه دهد که بسیار کم است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد تاخیر دولت در ارائه برنامه ششم به این دلیل بوده  است که مجلس بعدی تشکیل شود ؟گفت:شاید بتوان بر روی این نکته نیز تمرکز کرد اما این تاخیر ها هر گونه گمانی زنی در خصوص تصمیم دولت را افزایش می دهد ولی کاش این بهانه ها نبود و قانون برنامه ششم به موقع تحویل داده می شد.
نماینده مردم قم در مجلس با تاکید کرد:مجلس کار سختی را پیش رو دارد به طوری که بعد از ارائه  قانون بودجه توسط دولت  باید چاپ شود و در اختیار نماینده ها قرار گیرد و نمایندگان نیز 10 روز فرصت مطالعه دارد و پس از 10 روز کمیسیون های تخصصی فرصت دارند و پس آن نیز 15 روز کمیسیون تلفیق باید بررسی کند که با توجه به در پیش بودن انتخابات بعید به نظر می رسد امسال تصویب شود.
انتهای پیام/
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 424399
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *