۰

سپاه، ظرفیت تقویت بُنیه اقتصادمقاومتی در کشور را دارد/صحبت از رکود به دلیل درآمد های پایین نفتی، فرافکنی است

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) معتقد است که بر اساس چهار چوب اقتصاد مقاومتی، باید از همه ظرفیت ها مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده شود و در این میان صحبت از رکود به دلیل درآمد های پایین نفتی توسط مقامات دولتی، فرافکنی است.
سپاه، ظرفیت تقویت بُنیه اقتصادمقاومتی در کشور را دارد/صحبت از رکود به دلیل درآمد های پایین نفتی، فرافکنی است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، حجت الله عبدالملکی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز با اشاره به افتتاح فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در منطقه عسلویه استان بوشهر، گفت: در چهار چوب اقتصاد مقاومتی باید از همه ظرفیت ها استفاده شود و رهبر انقلاب نیز در چند ماه اخیر بر این موضوع تاکید داشته اند و در این میان بسیج و سپاه ظرفیت یکی از این ظرفیت ها محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس نشان داد که می تواند در عرصه های ویژه ایفای نقش کند.
عبدالملکی ضمن تاکید بر اینکه هر چند در دولت یازدهم مقداری بی مهری در زمینه نوع ارتباط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دولت صورت گرفت، افزود: در کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه های نیروهای مسلح ظرفیت های خوبی دارند و می توان به تقویت بنیه اقتصادی کشور کمک کنند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به اینکه باید ملاحظاتی جهت حضور نیروهای مسلح در عرصه های این چنینی دیده شود، ادامه داد: نباید طوری کار کرد که بقیه ظرفیت ها نظیر بخش خصوصی تعطیل شود.
وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پروژه هایی را عهده دار می شود که انجام آن از توان بخش خصوصی خارج است، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) معمولا این پروژه ها را به پروژه های کوچک تر تقسیم می کند و از بخش خصوصی را نیز بکار می گیرد.
عبدالملکی یکی از مهمترین اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) را داشتن توان فنی بالای مدیریت دانست و تصریح کرد: این قرارگاه پروژه ها را با قیمت منصفانه در خدمت پیمانکاران کوچک می گذارد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به سخنان مطرح شده از سوی رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی مبنی بر اینکه برخی‌ها نیایند از رکود صحبت کنند، اظهار کرد: وقتی گفته شود چرا منابع در آمد نفتی کم شده خب پاسخ می دهیم بخاطر قیمت پایین است اما وقتی صحبت از خوابیدن تولید است دیگر ربطی به درآمد های نفتی ندارد.
وی با بیان اینکه در بازار بخش ساختمان و مسکن رکود بسیار سنگینی حاکم است و ساخت و ساز و خرید و فروشی نمی شود، گفت: هیچ تولیدی اتفاق نمی افتد و این ارتباطی ندارد مگر اینکه دولت می گفت که ما میخواستیم پول نفت را تزریق کنیم تا رکود را از بین ببریم که البته این توجیه و عذر بدتر از گناه است.
عبدالملکی با تاکید بر اینکه قرار نبوده با دلار های نفتی از رکود خارج شویم، ادامه داد: قرار بود ساز و کار های تولید در کشور طی این ۲ الی ۳ سال که ادعا می کنند تلاش کردند برای خروج از رکود، به نحوی سازماندهی شود تا چرخ صنعت بچرخد، محصولات کشاورزی کشت شود و البته محصولات مازاد بر نیاز داخلی، به خارج از کشور صادرات شود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به مطلب بالا، افزود: این موارد با عواملی نظیر اصلاح شبکه بانکی، اصلاح نظام بوروکراسی دولتی ، اصلاح فرهنگ تولید و مبارزه با واردات کالا محقق می شود وهیچ کدام ربطی به درآمد های نفتی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه اگر مقامات دولتی بگویند در رکود هستیم چون قیمت نفت پایین است، فرافکنی است،خاطرنشان کرد: این مهم به این معناست که اگر دولت برنامه ای برای خروج از رکود داشته بر اساس دلارهای نفتی بوده که این نه تنها خروج از رکود را در پی ندارد بلکه موجب تعمیق ضعف های جدی اقتصاد کشور است و به عبارتی دیگر یعنی نه تنها برای بودجه بلکه برای خروج از رکود هم میخواستیم از دلارهای نفتی استفاده کنیم.
انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 424090
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *