۰

وزن اقتصادی مبادلات ایران با عربستان و کشورهای وابسته صفر است

رئیس دانشکده اقتصاد لرستان گفت: برخی از کشورهایی که به تاثیر از عربستان روابط خود را با ایران قطع کردند؛ بیش از آن‌که به ما ضربه وارد کنند قطعا به خودشان ضربه زده اند.
وزن اقتصادی مبادلات ایران با عربستان و کشورهای وابسته صفر است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سفیرافلاک، دکتر رضا سپهوند؛ رئیس دانشکده اقتصاد لرستان در خصوص قطع روابط دیپلماتیک عربستان با ایران و تاثیر آن در حوزه اقتصاد کشور گفت: تمام مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای اطراف خلیج فارس غیر از کشور امارات به همره کشورهایی مانند تونس، سودان و جیبوتی به پشتوانه عربستان سالیانه 900 میلیون دلار است و این رقمی بسیار بی ارزش است و وزن اقتصادی آن ها در حد صفر است.
وی گفت: برخی از کشورهایی که به تاثیر از عربستان روابط خود را با ایران قطع کردند؛ بیش از آن‌که به ما ضربه وارد کنند قطعا به خودشان ضربه زده اند.
این کارشناس اقتصاد استان در خصوص کشور امارات نیز گفت: حجم مبادلات اقتصاد ایران با کشور امارات سالیانه 30 میلارد دلار و یکی از کشورهای چهارگانه اقتصاد ایران است؛ چرا این کشور ارتباط خود را با ایران قطع نکرد؟
سپهوند ادامه داد: کشور امارات تنها در یک اقدام سوری، سطح ارتباط با ایران را از سفیر به کاردار تغییر داد اما ارتباط تجاری خود را با ایران قطع نکرد.
وی اقدام عربستان در به شهادت رساندن شیخ نمر را یک تصمیم نادرست و تحت تاثیر تحولات منطقه عنوان کرد و گفت: اردوغان رئیس جمهور ترکیه در توطئه به شهادت رساندن اشیخ نمر نقش دارد و عربستان را برای اعدام این عالم تحریک کرد چرا  فکر می کنند اختلاف روابط ترکیه و روسیه از طریق ایران صورت گرفته است و از سوی دیگر نیز در جنگ با سوریه ضرر کرده اند.
رئیس دانشکده اقتصاد لرستان افزود: به همین دلیل یک ائتلاف روانی را بر علیه ایران تشکیل داده اند که البته کار را به جایی  نخواهند رساند.
این کارشناس اقتصادی بیان داشت: قطع ارتباط کشورهایی مانند جیبوتی با ایران نه تنها به ضرر ایران نیست بله به نفع ایران نیز می شود چرا که کشور ایران سالیانه کمک هایی را به کشورهایی مانند سودان و جیبوتی ارسال می کند. 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 424038
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *