۰

800 دانش‌آموز خاشي رسيدن به سن تكليف خود را جشن گرفتند

تعداد 800 دانش‌آموز دختر در 10 مدرسه شهرستان خاش رسيدن به سن تكليف خود را جشن گرفتند.
800 دانش‌آموز خاشي رسيدن به سن تكليف خود را جشن گرفتند
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام محمدحسين ميري امام جمعه شهرستان خاش در اين مراسم، اظهار كرد: انجام کارهای نیک و حسنه و اقامه نماز و زندگی برپایه شریعت پاک اسلام  و الگوپذیری از بزرگان دین ازجمله حضرت محمد(ص) و فاطمه الزهراء(س) باعث آبادی دنیا وآخرت می شود.
وی افزود: در این سنین باید نوجوان را با الفبای بندگی و طاعت خداوند آشنا کرد و طوری با آنان رفتار کنیم که بهترین خاطره‌ها را از شروع تعهد دینی خود در برابر پروردگار داشته باشند و این کار در قالب برگزاری جشن تکلیف برای این افراد امکان‌پذیر است.
حجت الاسلام ميري تصريح كرد: آموزش مسایل مذهبی و دینی پس از رسیدن به سن تکلیف از اهداف مهم تربیت اسلامی است که خانواده ها باید به این امر توجه داشته باشند.
وي با بيان اينكه جشن تکلیف مقدمه‌ای برای گام‌های استوار و بیشتر در راستای تقرب به خداست، گفت: آغاز جشن تکلیف دوره جدیدی در زندگی نونهالان است که باامید به خدا این دوره با موفقیتهای زیادی همراه خواهد بود .
حجت الاسلام ميري با اشاره به اهمیت فرهنگ‌‌سازی برای ایجاد علاقه‌مندی نسبت به مسائل دینی در نوجوانان اظهار کرد: سنین نوجوانی بهترین دوران برای تزریق روحیه بندگی در افراد است.
مديريت آموزش و پرورش شهرستان خاش در ادامه هدف از برگزاري مراسم جشن تكليف دانش‌آموزان را توسعه و ترويج فرهنگ نوراني نماز در مدارس عنوان كرد.
قاسم كوچكزايي تصريح كرد: تعداد 800 دانش‌آموز دختر در 10 مدرسه شهرستان خاش رسيدن به سن تكليف خود را جشن گرفتند.
توزيع 100 قواره چادر نماز بين دانش‌آموزان، برگزاري مراسم جشنواره قرآني و برپايي محفل انس با قرآن از جمله برنامه‌هاي اين مراسم بود كه با حضور مسئولان و اولیا دانش آموزان در حسينيه صاحب الزمان برگزار شد.
همچنين دانش‌آموزان با اجراي برنامه‌هاي شاد و متنوع اين روز مهم را براي خود جشن گرفتند و اولين نماز جماعت را بجا آوردند.
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 423782
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *