۰

پناه دادن به اتباع بیگانه غیرمجاز پیگرد قانونی دارد/آخرین وضعیت پرونده سرپرست اداره اتباع ایرانشهر

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پناه دادن به اتباع بیگانه غیرمجاز پیگرد قانونی دارد.
پناه دادن به اتباع بیگانه غیرمجاز پیگرد قانونی دارد/آخرین وضعیت پرونده سرپرست اداره اتباع ایرانشهر
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علیرضا شهرکی پیش از ظهر امروز در بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان ‌از وجود هشت اردوگاه نگهداری و اقامت مهاجرین خارجی در استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال 719 دستگاه خودرو که در کار حمل و قاچاق انسان فعالیت داشته‌اند، توقیف شده و با مالک آن برخورد قانونی صورت گرفته است.
*پناه دادن به اتباع بیگانه غیرمجاز پیگرد قانونی دارد
وی با بیان اینکه پناه دادن به اتباع بیگانه غیرمجاز پیگرد قانونی دارد، اظهار داشت: اتباع بیگانه که با مجوز و کارت تردد در کشور و استان اقامت دارند از خدمات مختلف از جمله بهداشت و درمان بهره‌مند هستند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سیستان و بلوچستان با تاکید بر تکریم اتباع بیگانه‌ای که به طور مجاز در منطقه اقامت می‌کنند، بیان کرد: اتباع بیگانه مجاز در حال حاضر از خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی ستان بهره‌مند هستند.
*تمامی ازدواج‌های اتباع بیگانه افغانستانی‌ در حال ثبت است
وی گفت: تمامی اتباع بیگانه غیرمجازی که در سطح کشور دستگیر می‌شوند برای اقدامات طرد به اردوگاه‌های سیستان و بلوچستان انتقال داده شده و این استان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
شهرکی اضافه کرد: تمامی ازدواج‌های اتباع بیگانه افغانستانی که قبل از سال 85 به وقوع پیوسته در حال ثبت است.
*آخرین وضعیت پرونده سرپرست اداره اتباع ایرانشهر
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خودروها و حتی موتورسیکلت که در جابه‌جایی اتباع بیگانه مبادرت کنند، اگر بار نخست باشد وسیله نقلیه 6 ماه توقیف می‌شود اما اگر خودرو سابقه قاچاق انسان داشته‌باشد تا یک سال توقیف می‎شود.
وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده سرپرست اداره اتباع ایرانشهر نیز گفت: پرونده‌ای برای رسیدگی به این موضوع در دستگاه قضا تشکیل و از آن طریق در حال پیگیری است.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 423426
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *