۰

برگزاری دوره ملوانی عمومی کشتی­‌های اقیانوس‌­پیما در سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین دوره ملوانی عمومی کشتی‌های اقیانوس پیما برای کشتی­‌های با ظرفیت ناخالص بیشتر از 500، سفرهای نامحدود (کشتی­‌های اقیانوس­پیما)، برای متقاضیان بومی به صورت آزاد برگزار شد.
برگزاری دوره ملوانی عمومی کشتی­‌های اقیانوس‌­پیما در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، سیاوش رضوانی در چابهار اظهار داشت: اولین دوره ملوانی عمومی کشتی‌های اقیانوس‌پیما با نظارت اداره امتحانات و صدور گواهینامه‌­های دریانوردی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان توسط دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، برای کشتی­‌های با ظرفیت ناخالص بیشتر از 500، سفرهای نامحدود (کشتی­های اقیانوس­پیما)، برای 25 متقاضی بومی به صورت آزاد برگزار شد.
وی افزود: بنادر و دریانوردی تا کنون تنها در زمینه شناورهای سنتی و سفرهای نزدیک به ساحل در این استان آموزش ارائه می‌کرد اما با توجه به شرایط منطقه و اشباع نشدن حرفه دریانوردی با رایزنی‌­های صورت گرفته با اداره کل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی، موفق شدیم مجوز تمامی دوره­‌های دریانوردی ممکن را برای دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اخذ کنیم.
رضوانی ادامه داد: با توجه به علاقمندی جوانان این استان به شغل دریانوردی و ظرفیت خالی ناوگان کشتیرانی کشور که فعلا با حضور دریانوردان خارجی تکمیل شده است، این امر می­‌تواند قدم بسیار موثری در راه اشتغال‌آفرینی باشد.
رضوانی تصریح کرد: دریانوردان این استان با کار بر روی شناورهای سنتی، سختکوشی و ماندگاری خود در زمینه دریانوردی را به اثبات رساندند و وقت آن رسیده که از ظرفیت جوانان این دیار در ناوگان تجاری کشور، که با فرو ریختن دیوار تحریم­‌های ناعادلانه چشم­انداز مثبتی برای آن قابل تصور است، استفاده بهینه شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تنها مشکل موجود در راستای گسترش آموزش دریانوردی ارتباط موثر بین آموزش‌‌دیدگان و بازار کار است که مسئولان منطقه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌­توانند با رایزنی‌­های لازم، حلقه ارتباط بین متقاضیان حرفه دریانوردی و بازار کار اشباع نشده آن که شامل ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی والفجر، کشتیرانی بنیاد و سایر خطوط کشتیرانی  را ایجاد کنند.
رضوانی با ابراز تشکر از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برای ورود به بحث آموزش دریانورد آزاد، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد برگزاری دوره‌های افسری و مهندسی نیز باشیم.
وی یادآور شد: این دوره‌ها قبلا در استان‌های بوشهر، بندرعباس و محمودآباد برگزار می‌شد و برگزاری این دوره برای افراد متقاضی یک ماهه با هزینه‌ای بیشتر از ده ملیون ریال برآورد شده است.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 423269
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *