۰

جهش تولید با مشارکت مردم تضمین‌کننده پیشرفت کشور

کارشناس سیاسی گفت: مشکلات و معضلات اقتصادی باید ریشه‌یابی شوند.
جواد جمشید زهی در خصوص انتخاب شعار سال ۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم در پاسخ به سؤال چرا خیلی از فعالان اقتصادی از افراد یا گروه‌های صاحب ایده و فکر که توانمندی آنها در تولید کالای دانش‌بنیان به اثبات رسیده است چندان استقبال نمی‌کنند در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، بیان کرد: ریشه‌یابی نشده است فرهنگ آن در کشورمان هنوز به‌صورت رسمی ساخته نشده و فقط در حد شعار بوده است. چقدر خانواده‌ها و نهادهای ما بر روی آموزش نخبگانمان سرمایه‌گذاری کردند؛ اما در عمل این سرمایه‌گذاری نتیجه‌ای برای کشور در بر نداشت و بخش بزرگی از آنها کشور را ترک کرده‌اند و حالا افتخارمان این است که نخبگان ما در کشورهای دیگری موفق شده‌اند.

این کارشناس سیاسی افزود: این افتخار ندارد که ما این همه منابع مالی خود را صرف کنیم؛ ولی هیچ فایده‌ای برای کشور نداشته باشد و منافع نخبگان ما را سایر کشورها ببرند و نتیجه آن فرار مغزها می‌شود.
وی اظهار کرد: تحریم‌ها و مهم‌تر خود تحریمی خودمان می‌شود از موانع یادکرد و بی‌ثباتی و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن تغییرات
قیمت‌ها دشواری تأمین مالی و نواقص قانونی نیاز مهم‌ترین مشکلاتی هستند که به‌عنوان موانع مشارکت مردم در تولید و پیشرفت اقتصادی کشور وجود دارند.

جمشید زهی با اشاره به نقش تولیدات دانش‌بنیان در توسعه و تقویت صادرات کالا عنوان کرد به هر چیزی بها بدهیم ارزش آن حفظ شود قطعاً نقش‌آفرینی می‌کند.

وی در ادامه افزود: دانشگاه بخصوص دانشگاه‌های همچون صنعت و معدن خیلی در پیوند اتاق بازرگانی می‌توان با برنامه‌های مدون فرهنگ‌سازی کنیم، از دیدگاه بنده فرهنگ‌سازی و ریشه‌یابی مشکلات، معضلات و حل آن بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

جمشید زهی بیان کرد: باتوجه‌به ۱۱ درصد از مساحت کشور که استان سیستان و بلوچستان تعلق دارد در چهارفصل از نظر کشاورزی ما مرکبات داریم زمین‌های حاصلخیز داریم و مهم‌تر به‌تازگی داریم صنعتی می‌شویم و قطار ارتباطی بین کشورهای همسایه در مبادلات مرزی بهترین نقشه و شکل را می‌توانیم در سال ۱۴۰۳ ترسیم کنیم.


انتهای خبر/
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 453924
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *