۰

اشتغال زایی با کمترین امکانات/عدم تخلیه روستاها

امیدزاده گفت: با توجه به وجود ظرفیت های موجود در منطقه و نبود امکانات برای جوانان تحصیل کرده تصمیم به اشتغال در زمینه کشاورزی کردم.
اشتغال زایی با کمترین امکانات/عدم تخلیه روستاها
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، ابوذر امیدزاده جوان موفق و کارآفرین  ایرندگانی در بخش کشاورزی روستای سرخ دگال   گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه هر کاری سختی ها و شیرینی های مربوط به خود را دارد گفت: با توجه و بررسی  موقعیت جغرافیایی منطقه از سال ۱۳۹۹ اقدام به کشت محصول گلرنگ کردم این محصول با شرایط جوی منطقه سازگار و نیازمند آبدهی زیاد نمیباشد.

امیدزاده گفت:محصول گلرنگ شش ماهه است که بعد از این مدت محصول بعداز120روزازکاشت شروع به  گل گلرنگ به مدت 50روزگل می دهدو درآمدو بازار فروش خوبی نیز برخوردار است.

وی افزود: بذر گلرنگ را با همکاری جهاد کشاورزی تهیه و اقدام به کشت ۲ هکتار در سال ۹۹ و ۳ هکتار در سال ۱۴۰۰ کردم که در فصل برداشت گل گلرنگ برای بیش از ۲۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد همچنین این محصول به شهرستان های مجاور نیز صادر میشودامادرسال 1401بعلت کمبود بارندگی یک هکتار زمین رازیرکشت گلرنگ قراردادیم

امیدزاده با بیان استفاده های فراوان از محصول گلرنگ گفت:از بذر گلرنگ جهت تهیه روغن و برای مصارف مرغداری ها و علوفه گلرنگ نیز برای استفاده دامها در دامداریها و گل گلرنگ برای رنگ غذا، مصارف ادویه آشپزی و ... استفاده میشود.

این کارآفرین جوان تصریح کرد: کاشت گلرنگ ارزآوری خوبی دارد و جوانان و علاقه مندان در حوزه کشاورزی میتوانند با کشت این محصول هم خود و هم چندین نفر را مشغول به کار و کسب درآمد کنند.
ابوذر امیدزاده بجز گلرنگ کشت کنجد و یونجه را نیز با کشت ۲ هکتار کنجد و یونجه انجام داده که کنجد تقریبا سه ماه به بار می دهد و جهت فروش روانه بازار میشود یونجه نیز جهت مصارف دامداران در منطقه عرضه میشود.

امیدزاده جوان مستعد، تحصیل کرده و موفق شهر ده رئیس ایرندگان تلاش و پشتکار وهمچنین علاقه را برای پیشرفت جوانان لازم دانست و گفت: باید از ظرفیت های موجود در منطقه جهت پیشرفت و آبادانی و رفع نیازهای زندگی خود استفاده کنیم.
 
انتهای خبر/
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 452597
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *