۰
فرماندار خاش در گفت و گو با تفتان ما؛

نام نویسی ۲ هزار و ۴۱۷ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خاش/ تعداد اعضاي شوراي شهر خاش به ۷ نفر كاهش يافت

فرماندار و رئیس هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان خاش گفت: 2 هزار و 417 نفر داوطلب نامزدي پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان نام نویسی کردند که پس از طی مراحل قانونی افراد دارای صلاحیت اعلام خواهند شد.
نام نویسی ۲ هزار و ۴۱۷ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خاش/ تعداد اعضاي شوراي شهر خاش به ۷ نفر كاهش يافت
محمداكبر چاكرزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه تاكنون 2 هزار و 417 نفر داوطلب انتخابات شورهاي اسلامي شهر و روستا در شهرستان خاش نام نويسي كردند، اظهار كرد: 103 نفر از اين تعداد در شوراهاي شهر خاش و نوك آباد ثبت نام كردند.
 
* شهرستان خاش رتبه نخست ثبت نام كانديدا را در استان دارد
وي با بيان اينكه 2 هزار و 314 نفر براي حضور در شوراهاي روستايي شهرستان خاش ثبت نام كردند، تصريح كرد: شهرستان خاش در بين ساير شهرهاي استان رتبه نخست ثبت نام ها را به خود اختصاص داده است.
 
چاكرزهي بيان كرد: يك هزار و 920 نفر از داوطلبان روستايي شهرستان خاش را مرد و 497 نفر را زنان تشكيل مي دهند و در روستاي افضل آباد بخش مركزي اين شهرستان تمامي 10 نفر ثبت نام كننده به صورت 100 درصد زن هستند.
 
* اعضاي شوراي شهر خاش از 9 نفر به 7 نفر كاهش يافته است
وي با بيان اينكه در اين دوره از انتخابات شوراهاي شهرستان خاش يك هزار و 254 نفر جهت عضويت در 414 شوراي اسلامي روستايي و 2 شوراي اسلامي شهري انتخاب خواهند شد، گفت: اعضاي شوراي شهر خاش از 9 نفر به 7 نفر كاهش يافته است و يك شوراي در شهر نوك آباد و سه شوراي در روستاهاي بخش مركزي خاش پنج نفره هستند.
 
فرماندار و رئیس هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان خاش افزود: بخش مركزي خاش نيز با ثبت نام يك هزار و 235 نفر داوطلب رتبه نخست ثبت نام ها را در اين شهرستان به خود اختصاص داده است.
 

 
وي با بيان داوطلبان شوراهاي روستايي خاش براي رسيدن به 191 كرسي باهم به رقابت مي پردازند، خاطرنشان كرد: 188 شورا سه نفره در خاش حضور دارند و در پایان رقابتهای انتخاباتی579نفر به عنوان شوراهای روستایی بخش مرکزی خاش انتخاب می شوند.
 
چاكرزهي افزود: در بخش مركزي خاش در دوره قبل 809 نفر ثبت نام كردند و به طور ميانگين براي هر كرسي شورا حدود 6 و نيم نفر ثبت نامي داشتيم.
 
وي با بيان اينكه بيشترين آمار ثبت نامي در بخش مركزي به روستاهاي اسماعيل آباد و گونيچ با ثبت نام 15 و 13 نفره مربوط است، تصريح كرد: روستاهای بالای يك هزار و 500 نفر جمعیت شامل اسماعیل آباد بزرگ، اکبرآباد و ناصری هستند که در این بین اسماعیل آباد چهار هزار و 868 نفر جمعیت دارد.
 
چاکرزهی بیان کرد: شهر خاش 56 هزار و 584 نفر جمعيت دارد که طبق قانون شهرهای که کمتر از 100 هزار نفر جمعیت دارد باید سابقه یک سال سکونت را در حوزه انتخابیه داشته باشند.
 
*سال استقبال ثبت نام كنندگان و كانديداهاي شوراي شهر و روستاي اين شهرستان بي نظير بوده است
وي با قدرداني از تلاش ها و زحمات بي شائبه دست اندركاران و عوامل ستاد انتخابات شهرستان خاش، گفت: امسال استقبال ثبت نام كنندگان و كانديداهاي شوراي شهر و روستاي اين شهرستان بي نظير بوده كه اين نشان از درك و فهم بسيار بالاي شهروندان دارد.
 

 
وي با بيان اينكه حضور نامزدها جهت ثبت نام در انتخابات نشان دهنده خلق حماسه اي عظيم و مردمي در انتخابات امسال است، خاطرنشان كرد: اسامي داوطلبان واجد شرايط پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي شهرستان خاش پس از سير مراحل قانوني و تاييد صلاحيت ها به صورت قطعي اعلام خواهد شد.
 
چاكرزهي با بيان اينكه كليه تدابير لازم جهت برگزاري دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان خاش انديشيده شده است، اذعان كرد: دست اندرکاران این دوره از انتخابات با پیروی از فرامین مقام معظم رهبري، بهره گیری و استفاده از سخنان ریاست جمهوری، پیروی از قوانین و دستورالعمل های اجرایی انتخابات با شعار قانون محوری در صحنه انتخابات حضوری موثر خواهند داشت.
 
وي اظهار كرد: براي كليه مجريان و دست اندركاران انتخاباتي در راستاي اقدامات قبل، حين و بعد از انتخابات دوره های آموزشی لازم برگزار شده و مجریان با اطلاع کامل از قوانین و دستورالعمل ها به ایفای نقش می پردازند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ 29 ارديبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
 

.

.

.

.

.

.

 
انتهاي پيام/
 
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 437602
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *