مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از ساخت پل حرمک در محور زابل - زاهدان باهدف تسهیل تردد و ارتقاء زیرساختهای حمل و نقل در شمال استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی
تفتان ما،مهدی پارسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «
عصرهامون» بیان کرد: پل حرمک با ۹ دهانه ۲۱ متری و طول کلی ۱۸۹ متر در دست اجراست که برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده است.
وی ادامه داد: این پروژه از اوایل سال جاری آغاز شده و در صورت تخصیص بهموقع اعتبارات، پیشبینی میشود که تا اوایل سال آینده به اتمام برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با تأکید بر اهمیت استراتژیک پروژه پل حرمک، گفت: این پل از طرحهای حیاتی در زمینه ارتقاء شبکه حمل و نقل استان بشمار میرود که نقشی کلیدی در تسهیل تردد کالا و مسافر، بهویژه در مسیرهای ترانزیتی شرق کشور خواهد داشت.
پارسی ادامه داد: احداث این پل نه تنها به کاهش زمان سفر و کاهش بار ترافیکی کمک خواهد کرد، بلکه ایمنی مسیر را نیز بهطور چشمگیری افزایش خواهد داد.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به موقعیت استراتژیک این محور در ارتباطات بینالمللی، این پروژه تأثیرات زیادی در رونق اقتصادی منطقه و تسهیل مراودات تجاری با کشورهای همسایه خواهد داشت.
به گزارش
عصرهامون احداث پل حرمک در محور زابل - زاهدان را میتوان یکی از پروژههای زیرساختی کلیدی در توسعه حملونقل استان سیستان و بلوچستان دانست. این پل با طول ۱۸۹ متر و طراحی ۹ دهانه ۲۱ متری، نه تنها به عنوان یک سازه مهندسی قابل توجه مطرح است، بلکه از منظر اقتصادی و ترانزیتی نیز اهمیت بالایی دارد. با تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، این پروژه نشاندهنده عزم جدی دولت در ارتقاء زیرساختهای حملونقل در مناطق محروم و مرزی کشور است. تسریع در اجرای آن میتواند به کاهش بار ترافیکی، افزایش ایمنی مسیر و بهبود زمان سفر در یکی از پرترددترین محورهای شرقی کشور منجر شود.
از سوی دیگر، موقعیت استراتژیک محور زابل - زاهدان به عنوان یکی از شاهراههای ارتباطی ایران با کشورهای همسایه، به پل حرمک نقشی فراتر از یک پروژه عمرانی محلی میبخشد. این پل میتواند تسهیلکننده مراودات تجاری و ترانزیت کالا در سطح منطقهای باشد و به رونق اقتصادی استان کمک کند. در شرایطی که توسعه متوازن مناطق مرزی یکی از اولویتهای راهبردی کشور است، چنین پروژههایی میتوانند به کاهش شکافهای زیرساختی و افزایش مشارکت اقتصادی استانهای مرزی در اقتصاد ملی منجر شوند. بهویژه اگر تخصیص اعتبارات بهموقع انجام گیرد، این طرح میتواند به الگویی موفق در توسعه پایدار منطقهای تبدیل شود