۰
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

رشد ۳۶ درصد ظرفیت تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم، ارتقای ضریب خوداتکایی استان به تولید گوشت مرغ در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت.
رشد ۳۶ درصد ظرفیت تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، مهدی حسینی تصریح کرد: نهضت توسعه واحدهای مرغداری گوشتی و تخم‌گذار با مشارکت حداکثری بخش خصوصی در دوره هزارروزه دولت خدمت با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال، روند روبه‌رشدی به خود گرفت.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: تا قبل دولت سیزدهم، سیستان و بلوچستان با ۳۰۰ واحد مرغداری حداکثر ۴۱ هزار تن در سال توان تولید گوشت مرغ را دارا بود و در حال حاضر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با افزایش تعداد واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی به ۴۰۰ واحد، ظرفیت تولید مرغ با رشد ۳۶ درصدی به حدود ۵۵ هزار تن رسیده است .

 حسینی اظهار کرد: روند توسعه واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان با نگاه به صادرات کماکان با مشارکت بهره‌برداران ادامه داشته و در حال حاضر ۳۲۷ واحد مرغداری با ظرفیت ۶/۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۸ درصد در حال ساخت‌وساز هستند.

انتهای خبر/
 
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 454084
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *