۰
فرماندار تفتان:

ساکنان مناطق روستایی از سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند

فرماندار تفتان گفت: ساکنان نقاط روستایی از سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند.
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، علیرضا شهنوازان، در میز خدمت جهادی که با حضور مسئولان تفتان در بخش گوهر کوه این شهرستان، برگزار شد، بیان کرد: دشت وسیع گوهر کوه، از ظرفیت‌های برجسته‌ای در تولید محصولات کشاورزی، دامداری، پرورش زنبورعسل، ماهی، گردشگری و معادن برخوردار بوده و همه ساله نیازهای اکثر مردم شهرستان و بخش وسیعی از نیازهای مردم سیستان و بلوچستان و کشور را تأمین می‌کند.

فرماندار تفتان ادامه داد: مردم گوهر کوه در تولید پسته، گندم، جو، ذرت، یونجه، پرورش دام‌های سبک‌وسنگین و صنایع‌دستی نقش مهمی در رونق بازار منطقه و سیستان و بلوچستان داشته‌اند و هم اکنون نیز در صادرات پسته با برندهای منطقه نقش‌آفرینی مؤثری دارند.

 فضل‌الله کردی مدیر جهاد کشاورزی تفتان نیز در این برنامه، گفت: شرکت‌های کشت و صنعت باید بیش‌ازپیش به فکر تولید، اشتغال و حمایت از مردم منطقه باشند و عرصه تولید و برای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم باید جهادی در صحنه حضور پیدا کند.

 کردی تصریح کرد: در سال زراعی جاری از سطح دو هزار و ۸۵۰ هکتار از گندمزارهای تفتان بیش از هشت هزار و ۵۵۰ تن محصول گندم برداشت می‌شود.

 وی افزود: بیش از ۱۲ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و پنج دستگاه دروگر برای برداشت محصول گندم و یک مرکز خرید در راستای تحویل این محصول راهبُردی در شهرستان مستقرند که تاکنون افزون بر پنج هزار تن گندم از گندم‌کاران تفتان خریداری شده است.

انتهای خبر/

 
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 454080
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *