مسئول بسیج اصناف خاش مطرح کرد:

مدرسه‌سازی و امیدآفرینی در مناطق محروم

6 مرداد 1404 ساعت 6:43

مسئول بسیج اصناف خاش گفت: «با مشارکت فعال اصناف و مردم، گروه‌های جهادی در حوزه مدرسه‌سازی و توسعه زیرساخت‌های آموزشی نقش بی‌بدیلی در محرومیت‌زدایی و ساختن آینده‌ای بهتر دارند. این فعالیت‌ها نه‌تنها به ارتقای سطح آموزش در مناطق محروم کمک کرده است، بلکه روحیه همبستگی و همدلی در سطح جامعه را تقویت می‌کند.»


عبدالبصیر شهنوازی، مسئول حوزه بسیج اصناف شهرستان خاش، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما گفت: ما در پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما درباره فعالیت‌های چشمگیر گروه‌های جهادی و نقش آنان در بهبود وضعیت آموزشی در مناطق محروم شهرستان، سخن گفت. وی اظهار کرد: «در شرایطی که کمبود زیرساخت‌های آموزشی، یکی از بزرگ‌ترین معضلات مناطق حاشیه‌ای و محروم است، فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج اصناف در چند سال اخیر تأثیرات قابل‌توجهی در رفع این مشکلات داشته است.» 

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌وپرورش در توسعه پایدار، تصریح کرد: ما در کنار ضرورت نوسازی مدارس فرسوده، بر توسعه فضاهای آموزشی جدید، تجهیز مدارس با امکانات روز و تبلور عزم جمعی و مردمی تأکید داریم. زیرا معتقدیم آینده‌سازان کشور باید در محیط‌هایی سالم، علمی و فرهنگی تربیت شوند تا نقش‌آفرین باشند. 

در ادامه، شهنوازی جزئیات فعالیت‌های گروه‌های جهادی را برشمرد و عنوان کرد: این گروه‌های جهادی متشکل از متخصصان متنوعی هستند که هر کدام در حوزه‌های تخصصی خود، نقش مهمی در اجرای پروژه‌های عمرانی و آموزشی دارند. جوشکاران، برق‌کاران، نجاران، رنگ‌آمیزان، معلمان داوطلب و نهادهای مردمی، همگی در این جریان فعالیت می‌کنند. 

وی افزود: «از جمله اقدامات صورت‌گرفته می‌توان به تعمیر و بازسازی مدارس قدیمی، رنگ‌آمیزی ساختمان‌ها، جایگزینی در و پنجره‌های فرسوده، اصلاح دستگاه‌های برق و روشنایی، و تجهیز کلاس‌ها با میز و صندلی‌های نو و تجهیزات آموزشی اشاره کرد. هر پروژه باهدف ایجاد فضایی بهتر و مناسب‌تر برای دانش‌آموزان و معلمان، طراحی شده است.» 

این مقام مسئول ضمن تأکید بر تأثیر مثبت این فعالیت‌ها بر روحیه دانش‌آموزان و خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: «مشاهده شور و اشتیاق دانش‌آموزان و معلمان در مدارس به‌روز، انگیزه و امید را در میان آنان تقویت می‌کند. این اقدامات، نه‌تنها سطح آموزش را ارتقا می‌دهد؛ بلکه حس همبستگی و همکاری در جامعه را پررنگ‌تر می‌کند.» 

وی همچنین، مشارکت مردمی را عامل کلیدی در اجرای این پروژه‌ها دانست و افزود: «حمایت بی‌دریغ اصناف، خیرین و نهادهای محلی، این پروژه‌ها را با سرعت و کیفیت مطلوب پیش می‌برد. بدون این همکاری‌ها و اراده جمعی، رسیدن به این نتایج ممکن نبود.» 
در بخش چالش‌ها، شهنوازی بر نیاز مبرم به تأمین مصالح ساختمانی، تجهیزات آموزشی، و منابع مالی بیشتر تأکید کرد و گفت: «در شرایط اقتصادی موجود، نیازمند حمایت‌های مضاعف دولت و نهادهای حاکمیتی در تأمین مصالح و تجهیزات هستیم تا بتوانیم در پروژه‌های بعدی، گام‌های بزرگ‌تری برداشته و مدارس بیشتری در مناطق محروم راه‌اندازی کنیم.» 

در پایان، وی با ابراز امیدواری، از تمامی کسانی که در این حرکت جهادی مشارکت دارند، تشکر و قدردانی کرد و افزود: «امیدواریم با همکاری، همدلی و اراده جمعی، بتوانیم به اهداف بلندمدت خود در ارتقای سطح آموزشی و توسعه عدالت محیطی و فرهنگی دست یابیم و آینده‌ای روشن‌تر برای نسل‌های آینده رقم بزنیم.» 

انتهای خبر/


کد مطلب: 455607

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/interview/455607/مدرسه-سازی-امیدآفرینی-مناطق-محروم

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir