۰
در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه خاش مطرح شد؛

سپاه و نیروی چهارگانه نماد عزت و اقتدار کشور و نظام اسلامی است.

دهقان گفت:امروز سپاه با وجود کار‌های ارزنده سازندگی و جهادی نماد کار آمدی سازندگی و عمران انقلاب اسلامی است.
سپاه و نیروی چهارگانه نماد عزت و اقتدار کشور و نظام اسلامی است.

دهقان گفت: بنا به روایات از امام زین العابدین (ع) که در پایان ماه مبارک رمضان دعای وداع را می‌خواندند پسندیده است مسلمانان در راستای دریافت بیشتر فیوضات این ماه و استفاده بهینه از لحظات ناب این ماه مبارک از آغاز ماه شروع به خواندن دعای وداع کنند تا در پایان نادم و پشیمان نشوند.

به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، نماز جمعه امروز یکم اردیبهشت ماه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه و با حضور مردم مؤمن و دیندار در محل مسجد جامع شهرستان خاش برگزار شد.

دهقان به آثار و فواید ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: در فرازی از دعای وداع امام زین العابدین(ع) آمده‌ای آنکه در برابر آنچه می‌دهی پاداش نمی‌خواهیم‌ای آنکه از بخشش خود پشیمان نمی‌شوی‌ای آنکه پاداش بنده‌ات را نه به اندازه اعمالش بلکه بیشتر خواهی داد و به اندازه استحقاق ما نه به اندازه لطف و بزرگی خودت به ما نعمت عطا می‌فرمایی.

وی افزود: پروردگار جزای ستایش‌کنندگان را می‌دهد بی‌آنکه نیازی به ستایش ندارد و ستارالعیوب است و پرده بر گناهان بندگان خود خواهد انداخت در صورتی که می‌توانست آن‌ها را رسوا سازد.

امام جمعه شهرستان خاش به قرار گرفتن در آستانه عید سعید فطر اشاره و تصریح کرد: در دعای وداع درس‌ها و عبرت‌هایی نهفته است که با خواندن آن به آن پی خواهیم برد لذا در تقویت‌ایمان و تقوا و استمرار عبودیتی که در این ماه مبارک کسب کرده‌ایم کوشا باشیم و آن را ادامه بدهیم.

وی گفت: با کسب تقوا و عمل به فرامین الهی شبیه‌ترین افراد به امام زمان خود خواهیم بود چرا که او انسانی پاک و معصوم دارای فطرت پاک و پاکیزه و عاری از هرگونه گناه است.

دهقان گفت: هر قدر در این ماه ارتباط ما با خدا بیشتر شده باشد و تقوا ذخیره کرده باشیم باعث خشنودی خداوند و ساحت مقدس امام زمانمان خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان افزود: در عصر غیبت هر عمل صالحی حتی سلام به امام زمان به ائمه معصوم باعث نزدیکی به امام عصر خواهدبود.

دهقان به شنبه دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران در سال ۵۸ اشاره و بیان کرد: سپاه بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی در راستای هراست و پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بنا شده است این نیرو صرفاً برای حفاظت از تمامیت ارضی نیست لیکن در کنار این ارزش حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها نیز وظیفه این نهاد می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه سپاه یک نیروی مردمی و واکنشی سریع در برابر اتفاقات، توطئه‌ها و نقشه‌ها می‌باشد تصریح کرد: سپاه و نیروی چهارگانه نماد عزت و اقتدار کشور و نظام اسلامی است.
امروز سپاه با وجود کار‌های ارزنده سازندگی و جهادی نماد کار آمدی سازندگی و عمران انقلاب اسلامی است.

دهقان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیاناتی فرمودند اگر از من بپرسند از سپاه پاسداران رضایت دارید می‌گویم صددرصد راضی هستم ولی قانع نیستم لذا راه اقتدار و عزت و تربیت انسان‌های مؤمن و متعد در بدنه سپاه باید ادامه داشته باشد.

دهقان به سالروز انقلاب فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: امروز مسأله فرهنگ و سبک زندگی اسلامی مسأله بسیار مهم و قابل توجهی است و یکی از میادین اساسی فرهنگی می‌باشد که باید در قبال آن احساس مسؤلیت کرد.

امام جمعه خاش با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: باید همه‌ی ما بخصوص در شهرستان خاش در راستای تحقق این شعار کوشا باشیم و آسیب‌های شهرستان را شناسایی کنیم و در شورای فرهنگی، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها به آن بپردازیم و مردم را نسبت به فواید و مضرات آن آگاه کنیم.

امام جمعه خاش به پنجم اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس در سال ۱۳۵۹ اشاره و تصریح کرد: کشور ما همیشه مورد هجوم حمله و نقشه‌های دشمن بوده ولی با قدرت‌ایمان همواره پیروز بوده است.

دهقان گفت: مجاهدت و‌ایستادگی کنید و خداوند نیز یاری‌گر ما خواهد بود استان سیستان بلوچستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی است لذا می‌طلبد مسؤلین در زمینه حل مشکلات مردم کوشا باشند و مشکلات مردم در حوزه راه در استان و در حوزه آب در شهرستان خاش را رفع کنند.

انتهای خبر/
جمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 452914
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *