۲
در گفت و گو با کار آفرین بومی مطرح شد؛

گیاهان دارویی؛ نسخه شفا بخش بیکاری و کم آبی

کار آفرین بومی خاش گفت: کشت گیاهان دارویی نه تنها نیاز فراوانی به آب ندارد که بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی را نیز حل می کند.
گیاهان دارویی؛ نسخه شفا بخش بیکاری و کم آبی
به گزارش تفتان ما، کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان که از نظر گیاهان دارویی و صنعتی بسیار غنی است علاوه  بر بهره برداری داخلی و صادرات می تواند نقش بی بدیلی در توسعه اقتصادی منطقه نیز داشته باشد.

حاج مراد محمد ریگی معلم باز نشسته خاشی که با کمترین امکانات توانسته برای 5 نفر از جوانان این شهرستان اشتغالزایی کند، در گفت و گو با خبرنگار ما انگیزه ی خود را از راه اندازی کار گاه عرق گیری گیاهان دارویی را علاقه به گل و گیاه و اشتغالزایی برای جوانان این منطقه عنوان کرد و گفت: از آنجایی که کشت گیاهان دارویی نیاز به سرمایه زیادی ندارد، جوانان می توانند با کمترین امکانات برای خود اشتغال زایی کنند.

حاج محمد ریگی با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی با کشت گیاهان دارویی قابل حل است، ادامه داد: جوانانی که زمین کشاورزی دارند می توانند اقدام به کشت گیاهان دارویی کنند و بنده با کمال میل خریدار محصولات آن ها خواهیم بود.

وی همت و تلاش خود و کمک ومساعدت های جهاد کشاورزی را در ایجاد کارگاه عرق گیری موثر دانست و افزود: کارگاه ظرفیت پذیرش کل گیاهان دارویی منطقه را دارد و کسانی که مایل به فروش و همکاری هستند با کمال میل خریدار محصولات خواهیم بود.
وی ادامه داد: ظرفیت ها و منابع زیادی وجود دارد که نیازمند ایده و تلاش جوانان هستیم.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 452101
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *