۰
یادداشت؛

سوم پاسدار دست همیشه همراه انقلاب

سوم شعبان روز ارج‌نهادن به مقام شایستهٔ دلیران و حافظان عرصهٔ امنیت و اقتدار است که قدرتشان نشئت‌گرفته از آیات الهی است.
سوم پاسدار دست همیشه همراه انقلاب
 به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، الهام ایرندگانی فعال سیاسی، اجتماعی به مناسبت میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار در یادداشتی نوشت:پاسدار در لغت به معنی محافظ، نگهبان و مراقب است و به حق این نام برازنده محافظان و نگهبانان سبزپوش سرزمین عزیز و غیور پرور ما است سرزمینی که وجب به وجبش متبرک به خون شهداست و در سایهٔ ایثار آنان است که آزادانه در امنیت و آرامش زیست می‌کنیم.
سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی (ره) سوم شعبان مصادف با میلاد امام حسین (ع) را روز پاسدار نام‌گذاری کردند پاسداران با تأسی از امام حسین (ع) که در حساس‌ترین لحظات تاریخ مردانه در برابر ظلم ایستاد و از حق و حقیقت دفاع کرد باید حسین‌گونه همیشه آمادهٔ دفاع و احیای حق در همه‌جا باشند چرا که ایثار، گذشت، شجاعت تنها از مردانی برمی‌آید که حسین‌گونه در راه اسلام و حق گام بردارند و پاسداران این مملکت بی شک از تبار حسین اند.
تاریخ هیچ‌گاه از وجود مردانی که پاسدارانی واقعی بوده‌اند خالی نبوده کشور ما نیز در طول ده‌ها و صدها سال همواره شاهد وجود این رادمردی‌ها و حماسه‌سازان بوده است مردانی که برای دفاع از کیان و خاک کشور خود از هیچ کاری دریغ نکردند و در عرصه‌های سخت نبرد معامله با خداوند را انتخاب و شهادت را برگزیدند.
اهداف و عملکرد پاسداران بی شک به‌مانند و مثابه اهداف امام حسین است و این وجه تشابه باعث شد روز تولد امام حسین (ع) به‌عنوان روز پاسدار نام‌گذاری شود و این انتخاب بی‌تردید باعث افزون ساختن معنویات و قدرت ایمان در بین پاسداران و حافظان میهن خواهد شد اگر پاسداری و ایثار بزرگ امام حسین (ع) نبود اسلام در ترس و سکوت زمان بنی‌امیه به فراموشی و نابودی سپرده می‌شد.
در طول تاریخچه در پیش از انقلاب و چه در بعد از انقلاب همیشه مردانی از جنس ایثار و از خودگذشتگی بوده‌اند که رقم زنندهٔ تاریخ و برهم‌زنندهٔ پایه‌های ظلم و ستم بوده‌اند بعد از انقلاب رسالت حفاظت و مراقبت از کشور، انقلاب و اسلام به پاسداران سبزپوشی محول شد که حسین‌گونه در راه اعتلای انقلاب و اسلام قدم می‌نهند.
پاسدار تنها کسی نیست که لباس سبز بر تن دارد هر کجا هر کس از اسلام، انقلاب، ارزش‌ها و آرمان‌ها و خاک کشور دفاع کند پاسدار است مردم عزیز ایران در طول چند دهه از عمر انقلاب و در بحران‌های مختلف نشان دادند پاسدارانی شجاع و دلیر هستند.
بسیاری از شغل‌ها و یا اسم‌ها قداست و حرمت خاصی دارند پاسداری جدای از شغل بودن یک رسالت است که باید این رسالت با الگوگیری از پاسدار واقعی کربلا امام حسین (ع) به بهترین نحو ممکن انجام پذیرد.
در پی‌بردن به اهمیت و بزرگی رسالت پاسدار همین بس که امام خمینی (ره) در بیاناتی از خود فرموده‌اند: «ای‌کاش من هم یک پاسدار بودم» امام خمینی بزرگ‌مرد تاریخ نه‌تنها ایران بلکه جهان که پایه‌های ظلم هنوز از شنیدن نامش به لرزه در می‌آیند فقیه و عارفی برجسته چنین بگوید بسی جای تأمل دارد.
به حرمت خون شهدا و برای حفظ انقلاب، اعتلا و عزت اسلام باید تلاش کنیم و در این برهه از تاریخ که تیرهای همهٔ دشمنان به سمت ملت و کشور عزیز ما نشانه رفته است هوشیارانه و آگاهانه عمل کنیم و پاسدارانی لایق برای اسلام، انقلاب و ولایت باشیم؛ زیرا هر کجا کسی از انقلاب و اسلام دفاع کند پاسدار است.

انتهای خبر/
 
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 453771
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *