۰
همه پای کار آمدند؛

تلاش جهادی و میدانی برای کمک به سیل‌زدگان

حضور سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان تشنگی زمین خشک جنوب استان را رفع و آن را سیراب کرد؛ اما از خود خسارت بی‌شماری را برجای گذاشت.
تلاش جهادی و میدانی برای کمک به سیل‌زدگان
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» به نقل از زاهدنیوز، برخلاف سال‌های گذشته در اسفندماه سال جاری، سیستان و بلوچستان شاهد حضور سامانه‌های بارشی متعدد در جنوب استان بودیم که همراه رفع تشنگی زمین خشک سیستان و بلوچستان خسارت‌های بی‌شماری را برجای گذاشته است.

سیستان و بلوچستان، استانی بسیار گسترده با موقعیت جغرافیایی ویژه است که به دلیل این موقعیت خاص همواره با بحران‌های مختلفی روبرو است؛ سیل، خشکسالی و توفان‌های سهمگین از عمده فجایعی است که مردم این استان با آن هموار مواجهه هستند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی سامانه‌های بارشی در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد، تاکنون بسیاری از روستاهای استان به‌خصوص واحدهای کشاورزی متأثر از این سیل و بارندگی قرار گرفتند.

سیل در این چندروزه بسیاری از خانواده‌های سیستان و بلوچستان را دچار مشکل کرده است این سیلاب‌ها، آسیب بسیاری را به مسیرهای عبور مرور وارد کرده است همچنین به روستاهای حاشیه آبراه‌ها صدمات بسیاری وارد شده است.

حضور وزیران کشوری، مسئولان استانی، شهرستانی ارسال کمک از سایر استان‌های کشور به منطقه جنوب سیستان و بلوچستان سعی شده است تا بتوانند کمکی برای خانواده‌های آسیب‌دیده باشند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی تداوم ورود سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان در روزهای پایانی هفته نیز ادامه دارد که این نیاز به کمک و خدمات‌رسانی را می‌رساند همه ارگان‌ها، ادارات و نهادها همراه با کمک‌های مردمی در تلاش هستند که آسیب‌های وارد را کمتر و مرهمی بر مشکلات مردم و خانواده‌های آسیب‌دیده باشند.


بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار متأثر از سیل سیستان و بلوچستان از خدمات جمعیت هلال‌احمر
بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور بیان کرد: به دنبال فعالیت سامانه بارشی از هفتم تا دوازدهم اسفندماه ۱۴۰۲، ۱۰ هزار و ۸۰ نفر از مردم سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز و مهرستان دچار حادثه شدند.

وی افزود: یک هزار و ۴۰۷ نیروی امدادی در قالب ۲۸۹ تیم عملیاتی با ۲۱۰ دستگاه خودرو به این مناطق اعزام شدند، ۳۴۷ روستا تحت‌تأثیر سیل و آب‌گرفتگی قرار گرفته و یک هزار و ۸۰۲ خانوار آسیب دیدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور تصریح کرد: نیروهای امدادی عملیات رهاسازی را برای ۱۲ دستگاه خودرو و ۹۱ مصدوم در سیلاب سیستان و بلوچستان انجام دادند و ۵۱۶ خانوار در قالب ۲ هزار و ۱۷۷ نفر نیز در مناطق امن اسکان داده شدند.

وی با اشاره به اقلام توزیع شده در بین حادثه‌دیدگان، ادامه داد: ۵۰۶ دستگاه چادر امدادی، هزار و ۲۹۹ تخته موکت، ۲ هزار و ۵۴۴ تخته پتو، ۴ هزار و ۲۹۳ کیلوگرم نایلون، ۱۲۷ شعله فانوس، ۱۲ قوطی کنسرو، ۷۴۷ بسته سبد غذایی ۱۰ روزه، هزار و ۲۰۱ بسته سبد غذایی ۷۲ ساعته، ۲۴۹ شعله والور و ۲۱۴ عدد است بهداشتی از جمله این اقلام بود.

محمودی اظهار کرد: ۲۷ محموله بار امدادی ارسال شده به سطح استان، ۵ سورتی پرواز و ۱۸۰ عدد بسته غذایی توسط امداد هوایی از خدمات دیگر ارائه شده جمعیت هلال‌احمر به مردم سیل‌زده استان به شمار می‌رود.

وی افزود: تاکنون استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، چهارمحال‌وبختیاری، یزد، بوشهر، خراسان رضوی و خراسان شمالی اقلامی شامل بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته، پتو، کنسرو لوبیا، تن‌ماهی و نایلون را برای تقویت انبارها به سیستان و بلوچستان ارسال کرده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور در پایان مطرح کرد: ۳۴ نیروی امدادی، ۸ دستگاه خودروی وانت کمک دار و ۱ دستگاه خودروی سنگین امدادی از استان یزد، ۵۱ نیروی امدادی، ۳ دستگاه خودروی سنگین، ۸ دستگاه خودروی وانت کمک دار از استان خراسان جنوبی، ۲۷ نیروی امدادی، ۱ دستگاه خودروی سنگین امدادی و ۸ دستگاه خودروی وانت کمک دار از استان خراسان رضوی، ۴۰ نیروی امدادی، ۸ دستگاه خودروی وانت کمک دار از استان کرمان و ۵۰ نیروی امدادی، ۳ دستگاه خودروی سنگین امدادی و ۹ دستگاه خودروی وانت کمک دار از استان خراسان شمالی به استان سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 453854
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *