۰
رئیس سازمان بسیج سازندگی:

تجهیزات تخصصی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان مستقر شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی از آماده‌باش گروه‌های جهادی و استقرار تجهیزات تخصصی و مکانیکی در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
تجهیزات تخصصی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان مستقر شد
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما»، سردار سرتیپ پاسدار محمد زهرایی با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان بیان کرد: باتوجه‌به شرایط این استان، سازمان بسیج سازندگی در آمادگی کامل برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده قرار دارد.
 
 وی درباره اقدامات انجام شده در خصوص سیل سیستان و بلوچستان افزود: با اعلام مأموریت صادر شده همه تجهیزات و ماشین‌آلات در «چابهار» و شهرستان «دشتیاری» استان سیستان و بلوچستان مستقر شده است.
 
 رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه درباره اعزام گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان فراخوان صادر کرده‌ایم، تصریح کرد: با همکاری بسیج سازندگی استان تاکنون ۳۵ گروه جهادی، ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات لجستکی برای خدمت‌رسانی در چهار نقطه از استان اعزام شده است.
 
 زهرایی ادامه داد: باتوجه‌به به خراب‌شدن تصفیه‌خانه تهیه ۲ هزار شل آب‌معدنی و توزیع بین مردم، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و توزیع روزانه ۱۰ تا ۵۰ هزار قرص نان بین افراد آسیب‌دیده، اعزام ۱۶ قایق برای جابه‌جایی افراد، توزیع و توزیع ۱۰۰۰ عدد پتو با همکاری بسیج سازندگی استان و قرارگاه محرومیت‌زدایی، توزیع ۱۲۰ کیسه‌خواب، تهیه دو کف کش برای خالی‌کردن آب از منازل، تهیه ۵۰۰ جفت چکمه برای کمک‌رسانی به افراد آسیب‌دیده به نقاط آسیب‌دیده انجام شده است.
 
 وی عنوان کرد: نیازمندی‌های ضروری از قبیل مواد غذایی و خوراکی شامل برنج، مرغ، کنسرو و آب‌معدنی موردنیاز سیل‌زدگان است که مردم می‌توانند از طریق بسیج سازندگی شهرستان‌ها و گروه‌های جهادی جمع‌آوری کرده و به منطقه ارسال کنند.
 
 رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: تجهیزات تخلیه آب، لجن‌کش، کف کش و سایر ملزومات ضروری تخلیه آب، نانوایی سیار و آشپزخانه سیار از دیگر وسایل موردنیاز است و در عرصه عمرانی نیز، بعد از تخلیه آب زیر ساخت‌های آسیب‌دیده از سیل باید بازسازی شود.

انتهای خبر/
 
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 453831
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *