۰
ماراتن انتخاباتی نامزدها؛

بازار داغ مناظره‌های انتخاباتی در صداوسیما

باتوجه‌به اینکه تنها سه روز دیگر به برگزاری بزرگ‌ترین حماسه سیاسی کشور باقی‌مانده است، مناظره‌های انتخاباتی در رسانه ملی داغ است.
بازار داغ مناظره‌های انتخاباتی در صداوسیما
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از «عصرهامون»، با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات، مناظره‌های نامزدها در شبکه‌های انتخاباتی صداوسیما مخاطبان زیادی را پای تلویزیون نشانده است.
 
 مناظره‌های که ظرفیت برابری برای کاندیداهای مجلس فراهم کرده است تا برنامه‌ها و طرح‌های خود را به مردم ارائه دهند، در سیستان و بلوچستان این بستر با راه‌اندازی ۶ کانال انتخاباتی برای نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری فراهم شده است و در هر ۶ حوزه انتخابیه استان امکان و فرصت مناظره برای همه نامزدها محقق شده است.
 
تداوم پخش مناظرات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان
 علیرضا کیخا، مدیرکل صداوسیمای سیستان و بلوچستان نیز از تداوم پخش مناظرات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان از ۷ شبکه تلویزیونی (۶ شبکه راه‌اندازی شده و شبکه هامون) خبر داد و بیان کرد: علاوه بر ۶ کانال تلویزیونی که ویژه ۶ حوزه انتخابیه استان اخیراً راه‌اندازی شده، مجوز پخش مناظرات از شبکه استانی هامون نیز اخذ شده و در دو نوبت ۶ صبح و ۲۳:۴۵ این مناظرات از شبکه هامون نیز پخش می‌شود.
 
 وی افزود: پخش مناظره‌های تلویزیونی از شبکه‌های زاهدان، سیوستان (حوزه انتخابیه زابل)، تفتان (حوزه انتخابیه خاش)، ایرانشهر، نگاران (حوزه انتخابیه سراوان) و مکران (حوزه انتخابیه چابهار) از روز جمعه چهارم اسفندماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه دهم اسفندماه ادامه دارد.
 
 کیخا تصریح کرد: پخش مناظرات استانی برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد و می‌تواند کمک قابل‌توجهی به مخاطبان برای شناخت نامزدها و توان و برنامه‌های آنها و در نهایت انتخاب گزینه‌های اصلح داشته باشد.

 این مناظره‌ها فرصتی فراهم کرده تا مردم، میزان آگاهی نامزدهای شرکت‌کننده را از مسائل استان ارزیابی کنند، از زمان پخش مناظره‌های انتخاباتی تاکنون بیش از ۲ هزار دقیقه از نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ضبط و در حال پخش است که این روند تا دهم اسفندماه ادامه دارد.

 اما بازتاب مردمی پخش مناظره‌های انتخاباتی، نشان از استقبال مردم از این مناظره‌ها دارد.
 
 یکی از شهروندان با ابراز رضایتمندی از برنامه انتخاباتی رسانه ملی بیان کرد: صداوسیما با برگزاری برنامه مناظره نامزدهای انتخاباتی یک موقعیتی را فراهم کرده است تا کاندیدها بتوانند به‌راحتی در شرایط آزاد ایده‌های خود را بیان و خود را به مردم بیشتر معرفی کنند.
 
 وی ادامه داد: با پخش این مناظره‌ها و با جمع‌بندی درست از صحبت‌ها و برنامه‌های نامزدهای انتخابات می‌توانیم کاندید اصلح را انتخاب کنیم.
 
 یکی از بانوان سیستانی و بلوچستان با بیان اینکه پخش مناظره‌های انتخاباتی فرصتی برای شناخت بهتر داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را برای شهروندان فراهم کرده است، افزود: با تماشای برنامه مناظره‌های نامزدهای انتخابات به یک جمع‌بندی درست، شناخت و آگاهی درست از نامزد موردنظر و برنامه‌ها و اهداف او خواهیم رسید.
 
 یکی دیگر از شهروندان زاهدانی اظهار کرد: یکی از نامزدهای انتخابات در برنامه مناظره خود در مورد تورم بیکاری جوانان و اشتغال و محرومیت‌زدایی صحبت و راهکار ارائه داد که اگر بعد از انتخابات کاندیدای انتخاباتی پیگیر این قضایا باشند بسیاری از مسائل و مشکلات جوانان حل خواهد شد.
 
 وی ادامه داد: نامزدی که برنامه‌های خود را در رسانه اعلام می‌کند باید قدرت محقق‌شدن این برنامه‌ها را هم داشته باشد.
 
 بازتاب این نشست‌ها و مناظرات به شور انتخاباتی در بین مردم افزوده است و می‌تواند شناخت بهتر و بیشتری را به جامعه از نامزدها و جریان‌های مورد حمایت آنها ارائه بدهد.

انتهای خبر/
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۰۷
کد مطلب: 453823
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *