۰
با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و هیئت همراه، شورای اداری شهرستان تفتان در سالن اجتماعات فرمانداری؛

اولین جلسه شورای آموزش و پرورش تفتان برگزار شد

اولین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و هیئت همراه، شورای اداری شهرستان تفتان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.
اولین جلسه شورای آموزش و پرورش تفتان برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تفتان علیرضا شهنوازانبیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، کانون مهم تعلیم، دانایی، توانایی و خلاقیت است که می‌تواند با تربیت نیرو‌های ماهر و مستعد، در توسعه همه جانبه کشور نقشی بسزایی ایفا کند.


فرماندار تفتان افزود: تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مترقی این نهاد آموزشی در راستای بهره‌گیری از خرد جمعی، ایجاد بستر مناسب برای جلب مشارکت‌های مردمی و نیز به کارگیری همه ظرفیت‌ها گام مؤثری در جهت تحقق و پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

شهنوازان تأکید کرد: مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان باید اجرایی شود.

وی افزود کرد: نهاد. اموزش و پرورش تربیت نسل‌ها را برعهده داشته و شورای آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی دقیق زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم آورد.

علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی شورا‌های آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت و نظارت مردم را در امر تعلیم و تربیت تضمین کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین دستگاه تعلیم و تربیت است و می‌طلبد تعامل خوبی بین این نهاد و سایر دستگاه‌ها باشد.

حسن بروشکی عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش به‌عنوان بازوی توانمند فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی زمینه ساز رشد همه جانبه جامعه است. بروشکی ادامه داد: در کنار مطرح کردن مشکلات باید راهکار‌ها و پیشنهادات برای رفع مشکلات مطرح و در جلسات شورای آموزش و پرورش، بررسی و روی آن اقدام کارشناسی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات مناطق محروم افزود: با توجه به تعداد مدارس موجود در شهرستان تفتان که مدارس روستایی، عشایری را هم شامل می‌شود.


بروشکی با اشاره به نیمه تمام ماندن، و کمبود تجهیزات مدارس شهرستان تفتان اذعان کرد: عملکرد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در این زمینه ضعیف بوده و باید هر چه سریعتر نسبت به تکمیل مدارس نیمه تمام و همچنین تجهیز مدارس تفتان اقدام کند.


وی در ادامه بر اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش در موعد مقرر تأکید کرد.


حسن بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: جلسات شورای آموزش و پرورش باید بازدهی و خروجی مطلوبی داشته باشد به طوری که در جلسات بعدی مصوبات جلسه قبل به صورت کامل، جامع انجام شده و راه برای انجام مصوبات جدید کاملاً هموار باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه مدیران مدارس متعهد و از نیر‌های جهادی باشند افزود: استفاده از ظرفیت قانونی شورا‌ها در سیاستگذاری و تصمیم‌گیری‌ها در سطح استان و شهرستان به منظور تقویت فرآیند تعلیم و تربیت در جامعه ضروی است.


بارانی مدیر آموزش و پرورش تفتان نیز با اشاره به نقش مهم شورای آموزش و پرورش در فرآیند تعلیم و تربیت یادآور شد: این شورا با نگاه بومی می‌تواند کاربرد زیادی در پاسخگویی به نیاز‌های مدارس داشته باشد و می‌تواند با برنامه محوری گره گشای مشکلات این حوزه باشد.

وی اظهار کرد: از ظرفیت خیران مدرسه ساز استان و خارج استان نهایت استفاده را در مناطق محروم شهرستان وسیع و کم برخوردار شهرستان تفتان بهره خواهیم برد.


بارانی تصریح کرد: در این جلسه پیگیری و اخذ مجوز دبیرستان نمونه در شهرستان تفتان مطرح شد و مقرر گردید ۱۹ مدرسه در مقاطع مختلف که توسط شهرستان‌های همجوار در حوزه جغرافیایی تفتان واقع می‌باشند و اداره آن توسط همان شهرستان‌ها می‌باشد به آموزش و پرورش شهرستان تفتان جهت اداره امور ارجاع داده شوند. همچنین برای تقویت درسی دانش‌آموزان پایه دوازدهم کلاس‌های تقویتی و آزمون‌های تستی و تشریحی برگزار و گرفته شود.

انتهای خبر/
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 453619
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *