استاندار سیستان و بلوچستان:

تفتان را به شهر گردشگری تبدیل کنید

13 آبان 1402 ساعت 15:20

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان تفتان باید به یک منطقه گردشگری نمونه در استان تبدیل شود.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در سفر به شهرستان تفتان و در نشست با مسئولین این شهرستان بر توسعه و تبدیل شهرستان تفتان به‌عنوان یک منطقه گردشگری تأکید و بیان کرد: باتوجه‌به آب‌وهوای مناسب منطقه تفتان، این شهرستان قابلیت این را دارد که به یک منطقه گردشگری در استان تبدیل شود و شهرداری باید برای این موضوع برنامه‌ریزی و تصمیمات جدی اتخاذ کند.
 
وی افزود: باتوجه‌به جمعیت جوان منطقه، شهرداری باید از ظرفیت نوآوری و خلاقیت جوانان در توسعه و تغییر چهره شهرستان تفتان استفاده کند.
 
 استاندار تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان اجرا نشده که باید علل عدم اجرای این طرح بررسی شود و این وظیفه ماست که مردم را در اجرای این طرح‌ها راهنمایی و کمک کنیم و از تسهیلات ارائه شده در این بخش آگاه سازیم.
 
وی افزود: واگذاری زمین در این شهرستان باید در ابعاد ۶۰۰ تا ۷۰۰ متر انجام شود تا مردم با ایجاد خانه‌باغ و کاشت نهال و پرورش دام و طیور به‌صورت خانگی بتوانند اقتصادی مولد داشته باشند.
 
کرمی عنوان کرد: جهاد کشاورزی هم در این شهرستان تازه‌تأسیس باید نقش پررنگی ایفا کند و طرح‌های نوین کشاورزی از جمله گلخانه و کاشت درختان مناسب منطقه را به طور جد در دستور کار قرار دهد.
 
وی ادامه داد: عدم اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در این منطقه باتوجه‌به شرایط موجود جای سؤال دارد که کم‌کاری مسئولین امر دراین‌خصوص پیگیری خواهد شد.
 
 وی خطاب به مسئولین گفت: باید بر روی کارها اشرافیت کامل داشته باشید و بادقت و تفکر تصمیم بگیرید.

انتهای خبر/


کد مطلب: 453426

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/453426/تفتان-شهر-گردشگری-تبدیل-کنید

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir