رئیس شورای روستای کارواندر:

آتش گرفتن افزون بر۲۰۰نفر نخل خرما در بخش کهنوک کارواندر

9 شهريور 1402 ساعت 13:59

رئیس شورای روستای کارواندر گفت:دراین آتش سوزی افزون ر۲۰۰ نفرنخل خرما ازبین رفت.


ابراهیم ریگی کارواندری رئیس شورای روستا کارواندر درگفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد:به دنبال وقوع آتش سوزی روز گذشته د روستای کهنوک کارواندر از توابع بخش مرکزی خاش سیستان و بلوچستان نخلستان این روستا در شعله های آتش نابود شد.

ریگی کارواندری افزود: در این آتش سوزی افزون بر ۲۰۰ نفر نخل خرما از بین رفت.

وی اظهار کرد: علت دقیق وقوع این حریق مشخص نیست، ولی در این منطقه گرمای شدید حاکم بوده و احتمال می رود گرمای بی سابقه یکی از عوامل آن باشد.

شوای روستا کارواندر  ادامه داد: این آتش سوزی حدود ۱۰ ساعت ادامه داشت و مردم بومی منطقه به همراه مأموران آتش نشانی اعزامی از خاش و روستای کارواندر اقدام به خاموش کردن حریق نمودند، اما به لحاظ گسترده بودن حریق تلاش ها برای کاهش دادن خسارت بی نتیجه بود.


ریگی کارواندری عنوان کرد:یک دستگاه ماشین آتشنشانی در منطقه وجود دارد که این دستگاه پمپ آب ندارد و برای پر کردن آب باید از منبع های آب استفاده کند اگر این دستگاه به پمپ اب تجهیز شود در سرعت اطفا حریق تاثیر بساری خواهد داشت.


وی گفت: هم اینک فصل برداشت محصولات خرما در منطقه بوده و متأسفانه از این بابت خسارت جبران ناپذیری به مردم ما وارد شد، امیدواریم سازمان های بیمه گر و دولت با توجه به اینکه محصولات و نخل های این نخلستان بیمه بوده اند، در جبران خسارات دست مردم محروم منطقه را بگیرند، زیرا سرمایه آنها همین نخل ها هستند و درآمد دیگری برای تامین مخارج زندگی و معیشت افراد خانواده خود ندارند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 453220

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/453220/آتش-گرفتن-افزون-بر۲۰۰نفر-نخل-خرما-بخش-کهنوک-کارواندر

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir