۰
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور:

پیگیر حقابه هیرمند هستیم، اما معطل آن نخواهیم ماند

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: ‎تلاش مجدانه خود را برای احیای حقابه هیرمند گذاشته‌ایم، اما معطل این موضوع هم ‏نمانده‌ایم و این کلیدواژه اصلی دولت در عرصه سیاست خارجی است که درعین‌حال که در تلاش برای ازبین‌بردن ‏تحریم‌ها هستیم، معطل هم نخواهیم بود‎.‎
پیگیر حقابه هیرمند هستیم، اما معطل آن نخواهیم ماند
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، غلامحسین اسماعیلی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با حضور در برنامه «صف اول‎» دوشنبه ۶ شهریور شبکه خبر، کارنامه دو‌ساله فعالیت دولت سیزدهم را تشریح کرد.‎

سؤال: آقای اسماعیلی امروز عسلویه بودید آنجا چه خبر بود؟ شما از چیز‌هایی که ممکن است مردم نشنیده باشند بفرمایید‎.
 اسماعیلی‎: توفیق داشتیم امروز در خدمت آقای رئیس‌جمهور برای بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی به عسلویه سفری داشته باشیم، مجموعه بسیار افتخارآمیز در ابعاد مختلف هم از جهت فنی و هم از جهت دانش تخصصی و هم از نظر کار بومی و ایرانی و هم از نظر اثربخشی در اقتصاد ایران و تأمین نیاز جامعه و بهره‌برداری از میدان مشترک گازی ایران و قطر در نقطه صفر آب‌های مرزی در منتهاالیه جنوب ایران باهمت متخصصین ایرانی ما مجموعه‌ای که حدود ۲۰ سال بود با تعلل مدیران وقت و با حضور شرکت‌های خارجی و رفت‌وآمدهای آن‌ها و انعقاد قرارداد با شرکت توتال و برخی از شرکت‌های دیگر این پروژه معطل‌مانده بود، ولی اراده قوی از دولت مردمی که به دنبال رسیدن به ایران قوی است و یکی از مصادیق قدرت اقتصادی کشور به‌حساب می‌آید ما امروز افتخار کردیم من خودم آن جا به متخصصین حوزه صنعت نفت بالیدم‎.

ما در دولت گزارش در ارتباط با توانمندی‌ها زیاد داریم، اما وقتی که از نزدیک در میدان ثمره کار و تلاش عزیزان زحمت‌کش را دیدیم واقعاً افتخار کردم که این مجموعه به ثمر نشسته است امروز با بهره‌برداری روزانه ۷ میلیون مترمکعب گاز و در آینده با تکمیل چاه‌ها با ۵۰ میلیون مترمکعب گاز به‌صورت روزانه یک دستاورد بسیار بزرگی برای ایران اسلامی است. برای اینکه اهمیت این کار را بخواهیم بدانیم چقدر است در زمستان گذشته که یک مقدار هم وضعیت گاز برخی از مناطق دچار تنش شد یکی از جهاتش این بود که میزان گازی که ما از ترکمنستان می‌گرفتیم به جهت سرمایی که در خود ترکمنستان اتفاق افتاد و حتی در پایتخت ترکمنستان در عشق‌آباد ما قطع گاز داشتیم. ما روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان می‌گرفتیم این گاز قطع شد و یک اثر نصف نیمه‌ای در برخی از نقاط کشور گذاشت الان که آغاز کار است روزی ۷ میلیون مترمکعب از این میدان داریم گاز برداشت می‌کنیم و به‌زودی به ۱۰ و ۱۵ و در آینده نه‌چندان دور به ۵۰ میلیون مترمکعب گاز می‌رسد و این یک دستاورد بسیار بزرگی بوده است. صنعتگران ما در این حوزه که خدا را شاکریم و باید هم می‌رفتیم و به این عزیزان خسته نباشید و دست‌مریزاد می‌گفتیم و ازاین‌جهت خوشحالیم که روز کاری امروز را بخشی را این گونه سپری کردیم‎.
 
سؤال: ‎عرض کنم این موضوع را ما با حضور مسئولان نفتی باید دنبال کنیم البته بیشتر هم در همین برنامه توضیحاتی راجع به فاز ۱۱ داده بودم و قصه‌هایی که داشته و اتفاقاتی که پیشرو دارد و آن بُعد فنی و تخصصی که داشته و این دستاوردی که امروز به‌دست‌آمده است شما مسئول دفتر رئیس‌جمهور هستید ما سؤالاتی از شما داریم که به حوزه فعالیت شما بیشتر مربوط است از اینجا شروع کنم که چرا دولت آقای رئیسی دولت مردمی نام‌گذاری شده است یا شما این دولت را این طور نامیدید؟
اسماعیلی‎: آقای رئیس‌جمهور یکی از دغدغه‌های اصلی‌شان مردم است نه امروز بلکه در سوابق قبل از دولت همه آن‌هایی که آقای رئیس‌جمهور را می‌شناسند به‌عنوان یک چهره مردمی و دغدغه‌مند نسبت به مشکلات مردم می‌شناسند. هر سمتی که ایشان خدمت کرده این خصلت مردمی را داشته و اهتمام جدی به مردم و خواسته مردم داشته است در این دولت هم حضور ایشان در دولت به جهت برطرف‌کردن دغدغه‌ها و مشکلات مردم بوده است‎.
 
سؤال: ‎من سؤالم را این طور اصلاح کنم مگر ما رئیس‌جمهور غیرمردمی داریم؟ مگر دولت غیرمردمی داریم؟ به‌هرحال جمهوری اسلامی است و مردم می‌آیند رأی می‌دهند همه رؤسای جمهور با رأی‌های میلیونی که چه عرض کنم چند ده‌میلیونی نزدیک به بیش از ۲۰ میلیون سرکار آمده‌اند پس همه ممکن است این ادعا را داشته باشند که ما مردمی بودیم و مردمی هستیم‎.
اسماعیلی‎: همه دولت‌ها برخاسته از راه مردم هستند قطعاً، اما این که بعد از آن که رأی مردم را گرفتند آیا دغدغه‌شان حکمرانی و اهداف سیاسی به اهدافی که گروهی و برنامه‌هایی که در ذهن می‌پروراندند بود یا خواست مردم بود تغییراتی که در دولت‌ها اتفاق می‌افتد تغییر نگرش مردم و آرای مردم بیانگر این است که بعد از حضور در جایگاه مسئولیت و مدیریت چقدر خدمتگزاران و متولیان امور با مردم بودند و دغدغه مردم را داشتند‎.  
 
‎دولت‌های قبلی حداقل دو دولت قبل نه دو دوره قبل، منظورم دولت آقای روحانی و دولت آقای احمدی‌نژاد از هر دو در دور دوم آرای رئیس‌جمهور بیش از دور اول بوده بافاصله معنادار، حداقل در دوره‌های دومشان می‌توانند بگویند که پس مردم نشان داده‌اند که ما مردمی هستیم و به مردم توجه داشته‌ایم‎.



انتهای خبر/
 
سه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 453207
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *