۰
در پی حادثه تروریستی روز گذشته؛

علمای اهل‌سنت سیستان و بلوچستان حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم کردند/ برخورد با عوامل این حادثه خواسته همگان است

علمای اهل‌سنت استان سیستان و بلوچستان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را محکوم و خواستار برخورد قاطع با عوامل آن شدند.
علمای اهل‌سنت سیستان و بلوچستان حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم کردند/ برخورد با عوامل این حادثه خواسته همگان است
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، در پی حادثه تروریستی روز گذشته حرم مطهر شاهچراغ برخی علمای اهل‌سنت استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما این حادثه را محکوم و خواستار برخورد قاطع با عوامل آن شدند.
 
عوامل تروریستی حرم شاهچراغ به سزای عملشان خواهند رسید
 
مولوی عبدالواحد یادگاری، از امامان جمعه اهل‌سنت شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، بیان کرد: اقدام کور تروریستی شیراز در حرم شاهچراغ که باعث به‌شهادت‌رسیدن خادمین و مجروح شدن جمعی از نمازگزاران مظلوم و بی‌دفاع شد، ملت بزرگ و قهرمان ایران را داغدار کرد.
 
وی عنوان کرد: ضمن تسلیت این ضایعه سترگ به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده‌های داغدار این اقدام کور تروریستی، ملت شهیدپرور ایران اسلامی، از خداوند متعال برای شهیدان این حادثه دردناک علو درجات و برای خانواده‌های عزادار این عزیزان صبر و اجر جمیل مسئلت دارم.
 
وی با اشاره به اینکه این اقدامات تروریستی که با حمایت و پشتیبانی قدرت‌های سلطه‌گر و مستکبر انجام می‌شود اظهار کرد: این اقدامات هرگز نخواهد توانست خدشه و خللی در اراده پولادین، صادقانه و مصمم مسلمانان ایران در حراست از دستاورد‌های گران‌سنگ انقلاب اسلامی همچون استقلال، امنیت و وحدت و انسجام ملی وارد سازد.
 
مولوی یادگاری ضمن محکومیت شدید این جنایت هولناک اذعان کرد: اطمینان داریم به‌زودی عوامل این قبیل اقدامات کور به چنگال عدالت اسیر و به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید.
 
تروریست‌ها دست‌پرورده آمریکا و اسرائیل هستند
 
یونس هاشمزهی امام‌جمعه موقت مسجد امام احمدبن حنبل از علمای اهل‌سنت شهرستان خاش نیز ضمن محکومیت اقدام تروریستی حرم شاهچراغ، بیان کرد: ریختن خون بی‌گناه و مظلوم درهرصورت محکوم و مذموم است هتک حرمت مقدسات در اسلام ناجایز و ممنوع است؛ کسانی که دست به چنین جنایاتی می‌زنند خود دست‌پرورده آمریکا و اسرائیل هستند که تاب و تحمل وحدت بین اقوام و مذاهب، شیعه و سنی را ندارند.

وی افزود: دشمنان از این مسیر می‌خواهند نقشه‌های شوم خود را عملی کنند؛ اما این اقدامات خللی به عوامل پیروزی ما یعنی وحدت و همبستگی وارد نمی‌کند.
 
وی ادامه داد: هتک حرمت به مقدسات به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست و این دست از اقدامات انگیزه مقاومت و ایستادگی را در ملت دوچندان می‌کند. حمله تروریستی شاهچراغ شیراز از نگاه هر مسلمانی محکوم است.
 
مولوی هاشمزهی اذعان کرد: حادثه خونین و دردناک در حرم شاهچراغ باعث جریحه‌دار شدن احساسات همه مسلمین شد، این اقدام را محکوم و برخورد قاطعانه مسئولان با عوامل این جنایت که در یک مکان مقدس رخ‌داده را خواستاریم.
 
وی با اشاره به اینکه مقدسات دینی خط‌قرمز ماست، تصریح کرد: توهین و تعرض کردن به اماکن مقدس یک نوع جنایت است، این اقدامات اتحاد بین مردم را بیشتر تقویت می‌کند.
 
عوامل حرکت تروریستی شاهچراغ فاقد دین و مذهب هستند
 
مولوی حسن زهی، امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان هامون نیز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: هیچ مسلمانی به مردم که برای زیارت و نماز به حرم رفته‌اند حمله نمی‌کند، این دشمنان هستند که با این کارها می‌خواهند ناامنی را در کشور به وجود بیاورند.
 
وی افزود: در این حادثه تروریستی تعدادی از هم‌وطنان و نمازگزاران مجروح و یک نفر شهید شد و این ترس دشمنان جهان از اسلام را نشان می‌دهد که با حملات تروریستی به مساجد و اماکن زیارتی حمله می‌کنند.
 
امام‌جمعه اهل‌سنت هامون تصریح کرد: این برای اولین‌بار نیست که دشمنان به مساجد و اماکن مذهبی ما حمله و نمازگزاران ما را شهید می‌کنند، همه می‌دانند دشمن از وحدت بین ما می‌ترسد؛ اما با این اقدامات وحدت بین ما بیشتر می‌شود و هدف دشمن ایجاد ناامنی و برهم‌زدن وحدت بین اقوام مختلف مردم است.
 
وی ادامه داد: این حادثه تروریستی در هرجای جهان رخ دهد ما محکوم می‌کنیم خصوصاً کشور جمهوری اسلامی ایران که بهترین خطه امنیتی در دنیا و کشور است.
 
مسلمانان با حفظ وحدت خاری به چشم دشمنان‌اند
 
عبدالله موحد، امام‌جمعه شهر ده رئیس ایرندگان نیز ضمن محکوم‌کردن حادثه تروریستی شاهچراغ و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای این حادثه در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: حمله مسلحانه در حرم شاهچراغ (ع) که مرکز نور، معرفت و معنویت است، محکوم و این بار نیز دست کثیف و جنایت‌کار استکبار جهانی و نظام سلطه از آستین عده‌ای خودفروخته وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه و اراذل‌واوباش بی‌ریشه بیرون‌آمده منجر به شهادت خادمین حرم و مجروح شدن نمازگزاران شیرازی شد.
 
موحد اظهار کرد: ترور و ریختن خون مسلمانان برخلاف دیدگاه قرآن است؛ حادثه حرم شاه‌چراغ از سوی عوامل گروهک‌های تکفیری از دیدگاه اسلام و جامعه و وجدان بشریت محکوم و جنایتی علیه بشریت است و هیچ انسانی نمی‌تواند این جنایت را محکوم نکند
 
امام جمعه اهل تسنن شهرده رئیس اذعان کرد: همه کسانی که دلسوز اسلام، نظام و انسانیت هستند، این جنایت را محکوم می‌کنند و همه با هم یکصدا و یکدل خواهان برخورد قاطعانه با عاملان این حادثه هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: گروهک‌های تروریستی با خیال خام خود با این اقدامات تروریستی می‌توانند در وحدت و انسجام شیعه و سنی خدشه‌ای وارد و ما را از پاسداری خون برادران خود دلسرد کنند، اما غافل از اینکه همه ما اهل‌تسنن و اهل‌تشیع برادر و مدافع نظام و در یک سنگر علیه تکفیری‌ها ایستاده‌ایم.
 
موحد در پایان عنوان کرد: از تمامی ملت غیور و شریف ایران می‌خواهم بیدار و هوشیار باشند و با حفظ وحدت و همدلی خویش، مانند همیشه خاری به چشم دشمنان اسلام و ایران باشند
 
تروریستی‌ها دست‌پرورده انگلیس، اسرائیل و آمریکا هستند
 
مولوی یوسف گرگیچ، امام‌جماعت مسجد حضرت محمد زاهدان نیز در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز در راستای محکومیت اقدام تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ بیان کرد: ضمن تبریک و تسلیت خدمت خانواده شهدا و آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی در حرم شاه‌چراغ که یکی از مکان‌های مقدس مذهبی در کشور است و تنها حضور در چنین مکان‌هایی جزو عبادت پروردگار محسوب می‌شود، همه علمای اهل‌سنت نیز این قبیل جنایات را محکوم می‌کنند.
 
وی ادامه داد: یاد و خاطر افرادی که خون‌هایشان به دست پلیدترین افراد ریخته می‌شود همواره در تاریخ این ملت باقی می‌ماند و چنین افراد ملعونی دست‌پرورده آمریکا، انگلیس و اسرائیل ملعون هستند.
 
امام‌جماعت مسجد حضرت محمد زاهدان تشریح کرد: باید توجه داشت که هدف دشمنان دشمنی و گرفتن امنیت، آسایش و اتحاد بین مردم است؛ ولی همان‌طور که شهید حاج‌قاسم فرمودند؛ «ما ملت امام حسینیم» و دشمنان باید بدانند که با این قبیل کارها راه به جایی نمی‌برند و ما در مقابل اهداف دشمنان ایستاده‌ایم.
 
وی افزود: از مقامات قضایی، مسئولین کشوری و شخص رئیس‌جمهور درخواست پیگیری و رسیدگی به این موضوع را داریم این بار دوم است که چنین اتفاقی افتاده و نباید ساده از کنار آن عبور کرد البته قطعاً عدم اتخاذ تدابیر مناسب در بحث حفاظت نیز تأثیرگذار بوده است.
 
مولوی گرگیچ تشریح کرد: باید در تمام مکان‌های مذهبی تدابیر حفاظتی و امنیتی به‌گونه‌ای باشد که شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم ممکن است این اتفاق در شهر و استان ما نیز رخ دهد حتی در مزار شهدا زاهدان یا در مکان شهدای گمنام نیز شاهد این اتفاق باشیم اگر در این استان امامزاده نداریم؛ ولی شهدای گران‌قدر داریم که برای حفاظت از این آب‌وخاک جان خود را فدا کردند تا امنیت و آسایش را که امروزه مدیون آنان هستیم برقرار شویم.
 
وی گفت: مردم همچنان باید عبادت خود را در این مکان‌ها دینی و مذهبی باید ادامه دهند و ما با این قبیل اعمال از مسیر خود باز نمی‌کردیم و اتحاد بینمان خدشه‌دار نمی‌شود.

انتهای خبر/
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 453163
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *