۰
باهدف رفع تنش آبی صورت می‌گیرد؛

اتصال ۴۸ روستای سیستان و بلوچستان به شبکه آب تا پایان سال

؛
اتصال ۴۸ روستای سیستان و بلوچستان به شبکه آب تا پایان سال
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،علیرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: باتوجه‌به شرایط خاص شهر خاش از لحاظ منابع تأمین آب به‌ویژه فقر منابع آبی از نظر کیفیت، آب شرب شهر خاش از دو منبع دشت کلچات و دوربن به میزان ۲۸۰ لیتر بر ثانیه تأمین می‌شود که طی یک اقدام فوری توسط همکاران در چند روز گذشته ۱۲ لیتر به این ظرفیت اضافه شد.

وی با بیان اینکه نیاز آبی شرب ساکنان شهر در پیک مصرف ۴۰۰ لیتر در ثانیه است، افزود: در همین راستا به‌منظور رفع بخشی از کمبود آب چهار حلقه چاه جدید در حوزه شهر و منطقه دوربن حفر، تجهیز و به شبکه توزیع انتقال داده خواهد شد و این برنامه پس از بررسی میدانی و برگزاری جلسات در ابتدای سال در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه، همچنین ارتقای ایستگاه پمپاژ با نصب پمپ‌های جدید و ارتقای پمپ‌های موجود و تعویض شیرآلات معیوب نیز در حال انجام است، افزود: اصلاح خط انتقال آب از کلچات به شهر خاش با اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال به قطر ۴۰۰ میلیمتر در حال اجراست که با بهره‌برداری از خطوط اجرا شده بخش اعظمی از حوادث و هدررفت آب نیز کاهش خواهد یافت.

فعالیت جهاد آبرسانی در ۱۰۰ روستای خاش

وی با اشاره به طرح جهاد آبرسانی در روستاهای شهرستان خاش بیان کرد: ۱۰۰ روستای حومه خاش به طور کامل در این طرح لحاظ شده است که در حال حاضر در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، نیروی زمینی سپاه قدس استان به‌عنوان مجری طرح فعال و عملیات اجرایی خطوط انتقال در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اضافه کرد: به‌منظور کاهش تنش آبی در سطح روستاها حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه و ایستگاه پمپاژ در دستور کار شرکت قرار گرفت که در کوتاه‌مدت مشکل آب شرب تعدادی از روستاهای حومه خاش را مرتفع می‌سازد.
قاسمی اعلام کرد: مجتمع ۴۸ روستایی دشت آبخوان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش عصرهامون تغییرات آب‌و‌هوایی و کمبود منابع آبی منجر به بروز و رشد تصاعدی مشکلات در بحث تأمین و توزیع آب در سطح استان سیستان و بلوچستان شده است و این در حالی است که شهر خاش به‌عنوان یکی از شهرهای درگیر تنش آبی، از منبع تأمین آب پایدار برخوردار نیست و با محدودیت برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی از لحاظ کمیت و کیفیت نیز مواجه است.

بدین منظور باهدف بیان و بررسی مشکلات در راستای رفع مسائل حوزه آب، صبح شنبه پنجم فروردین‌ماه، جلسه‌ای در محل دفتر فرماندار شهرستان و با حضور نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، مدیران امور آب و برق شهرستان، بخشداران و شوراهای اسلامی برگزار، تا با ارائه راهکارهای اضطراری و کوتاه‌مدت تنش آبی تا قبل از شروع فصل گرما به حداقل ممکن کاهش یابد.

انتهای خبر/
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 452832
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *