۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان:

۶۲ درصد از اعتبارات عمرانی سیستان و بلوچستان محقق شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در بخش عمرانی از پنج هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب، تاکنون سه هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان معادل ۶۲ درصد آن تخصیص یافته است.
۶۲ درصد از اعتبارات عمرانی سیستان و بلوچستان محقق شد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از عصرهامون، مهرداد عرب اول در حاشیه هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی بیان کرد: بخش عمده‌ای از باقی‌مانده اعتبارات عمرانی نیز تا پایان سال به استان ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در بخش اعتبارات هزینه‌ای نیز یک‌هزار و پنج میلیارد تومان اعتبار تاکنون دریافت شده که ۹۲ درصد آن تحقق پیدا کرده و هشت درصد باقی‌مانده تا انتهای سال به استان ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال مالی یعنی پایان شهریور ماه برای تعیین تکلیف طرح‌ها و جذب اعتبارات عمرانی فرصت دارند، اما مدت زمان هزینه کرد اعتبارات هزینه‌ای تا انتهای سال ۱۴۰۱ است بنابراین در این بخش مشکلی نخواهیم داشت‌.

وی با بیان اینکه در تهیه طرح های هادی شاخص سیستان و بلوچستان ۹۴ درصد و متوسط کشوری ۹۸ درصد است، افزود: در مجموع ۲۶۰ روستای استان فاقد تهیه طرح بوده که اعتبارات آن پیش‌بینی شده و قانون نیز اجازه داده که علاوه‌بر اعتبارات متمرکز و ملی، از هشت درصد اعتبارات استان برای این مهم کمک کنیم‌.

عرب اظهارکرد: در بخش اجرای طرح‌های هادی نیز شاخص سیستان و بلوچستان ۲۱ درصد و متوسط کشوری ۵۸ درصد است.

وی ادامه داد: همچنین تاکید شد متناسب با اعتباراتی که از محل منابع استانی به دستگاه اجرایی داده می‌شود، با توجه به اینکه میزان اعتبارات ملی بیشتر است، بنیاد مسکن کشور نیز بتواند به این خطه کمک کند تا بتوانیم در یک بازه زمانی حداقل سه ساله به متوسط کشوری برسیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: دستور صریح استاندار این بود که گزارش اجرای طرح هادی مجدد بازنگری شود و اعتباراتی که امسال برای استان لحاظ شده به طور کامل تخصیص یابد تا در سال ۱۴۰۲ این تفاوت به حداقل برسد.

انتهای خبر/
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 452735
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *