رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

هدف گذاری برای کاشت بیش از ۱۴ میلیون اصله درخت در سیستان‌وبلوچستان

6 اسفند 1401 ساعت 13:33


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در نشست ستاد اجرایی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت:با هدف ایجاد تنوع زیستی، مقابله با بیابان‌زایی، توسعه جنگل‌ها و...برنامه کاشت یک میلیارد درخت در قالب یک برنامه چهار ساله در وزارت جهادکشاورزی تدوین گردید.
سید محمد رضا سیدحسینی افزود :این طرح مورد تاکید ریاست جمهوری بوده و توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و مردم در سطح کشور اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر اساس این طرح، سالیانه ۳میلیون  و ۶۰۰ هزار اصله نهال و طی ۴ سال برنامه ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در سطح مناطق روستایی و عشایری و شهری سیستان‌وبلوچستان کشت خواهد شد.
سید حسینی مشارکت مردمی را از ویژگی های مهم اجرای این طرح ملی برشمرد واظهار کرد:تأمین نهال با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری، جهادکشاورزی، صنعت ،معدن و تجارت ، بنگاه های اقتصادی سرمایه گذار،گروه‌های مردمی انجام خواهد شد. 
وی با اشاره به گستردگی سیستان و بلوچستان و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی اظهار امیدواری کرد انشاالله با تلاش و همراهی همه مسئولان ، اجرای این طرح محقق میشود.

انتهای خبر/


کد مطلب: 452659

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/452659/هدف-گذاری-کاشت-بیش-۱۴-میلیون-اصله-درخت-سیستان-وبلوچستان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir