رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان:

توسعه نخلستان ها با ارقام تجاری راهی مطمئن برای توسعه تجارت خرما در سیستان وبلوچستان است

29 بهمن 1401 ساعت 17:06

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت:طرح توسعه باغات میوه های گرمسیری خصوصا موز ،خربزه درختی، گواوا ،انبه درجنوب استان با مشارکت کشاورزان وکشت و صنعت مکران در حال اجراست.


به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در نشست میز تخصصی صادرات خرما و میوه های گرمسیری که در چابهار برگزار شد؛ با اشاره سطح زیر کشت ۶۷ هزار هکتاری نخلستان ها با تولید افزون بر ۲۸۷ هزارتن خرما  اشاره کرد و گفت:بیش از ۶۰ درصد باغات است به نخلستان ها اختصاص دارد وزمینه اشتغال ۵۰ هزار نفر را فراهم کرده است.
سیدمحمدرضا سیدحسینی تصریح کرد :برای دستیابی به بازارهای جهانی  ،از ابتدای دولت سیزدهم  توسعه نخلستان ها با ارقام تجاری مجول ،پیارم وبا سرمایه‌گذاری هلدینگ آریا و بهره برداران در استان  آغاز شده است .
وی اظهارداشت همزمان با توسعه نخلستان ها، توسعه صنايع بسته بندی، نگهداری و فرآوری خرما  نیز در سطح استان برنامه شده و در حال حاضر ۱۰۲واحدصنایع وابسته به خرما با ظرفیت ۱۵۲ هزارتن مشغول در استان راه اندازی شده و ۱۰ واحد جدید نیز در دست احداث است .
سید حسینی سیستان وبلوچستان را خاستگاه تولید میوه‌های گرمسیری برشمرد وگفت :طرح توسعه باغات میوه های گرمسیری خصوصا موز ،خربزه درختی، گواوا ،انبه درجنوب استان با مشارکت کشاورزان وکشت و صنعت مکران در حال اجراست.
وی خواستار حمایت مسئولین در راستای اجرای طرح خودکفایی کشور به موز که در استان سیستان وبلوچستان در حال اجراست شد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 452612

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/452612/توسعه-نخلستان-ارقام-تجاری-راهی-مطمئن-تجارت-خرما-سیستان-وبلوچستان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir