۰
مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان خبر داد:

مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان خبر داد:

مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۸۲۶ پسر با نام مولای متقیان امام علی (ع) در سیستان و بلوچستان نام‌گذاری شده است.
مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان خبر داد:
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تفتان ما، رضا راحت دهمرده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری عصرهامون با تبریک میلاد مولای متقیان امام علی (ع) بیان کرد: علاقه‌مندی مردم سیستان و بلوچستان به معنویات و ابراز عشق به خاندان عصمت و طهارت سبب شده تا انتخاب نام‌های مذهبی در این استان، بالاترین فراوانی را داشته باشد، به‌گونه‌ای که نام محمد و فاطمه از اسامی پرطرف‌دار با فراوانی بالا در سال‌های اخیر در استان بوده است.
 
وی افزود: در ۱۰ ماه سال جاری، ۷۵ هزار و ۳۴ واقعه ولادت ثبت شده در استان، ۳۸ هزار و ۲۸۶ نوزاد پسر و ۳۶ هزار و  ۷۴۸ نوزاد دختر شناسنامه دریافت کرده‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان تصریح کرد: هزار و ۸۲۶ پسر در سیستان و بلوچستان با نام امیرالمؤمنین علی (ع) و ترکیبات نام علی و القاب ایشان نام‌گذاری شده‌اند. 
 
دهمرده گفت: نام‌های محمد، عثمان، محمد عمر، امیرعلی و آرسام برای پسران و نام‌های فاطمه، عایشه، حلما، زینب و مریم برای دختران، پنج نام اول انتخاب والدین برای فرزندانشان در استان بوده است.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 452503
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *