۰
معاون اول رئیس‌جمهور:

۷۱ جایگاه سوخت جدید در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ۷۱ جایگاه سوخت در سیستان و بلوچستان به‌منظور رونق ترانزیت کالا و حل مشکل کاهش صف‌ها در این استان احداث می‌شود.
۷۱ جایگاه سوخت جدید در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما به نقل از عصر هامون ، محمد مخبر شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سفر به این استان علاوه بر مصوب شدن در بخش‌های مختلف نظیر ساخت سدها، خطوط انتقال آب از دریا و آبرسانی به روستاها و گازرسانی، مقرر شد ۷۱ جایگاه سوخت جدید نیز به‌منظور کمک به رفع مشکلات مردم و توسعه روزافزون آن ساخته شود.
 
وی با اشاره اهمیت جبران خسارت کشاورزان دچار سرمازدگی سیستان و بلوچستان نیز گفت: مقرر شد علاوه بر تهیه و در اختیار قراردادن 
در مناطقی از سیستان و بلوچستان که به دلیل سرمای زیاد مجبور به استفاده برق شدند برق اضافی مصرف شده بخشیده خواهد شد.
دام سبک به دامداران، به گلخانه‌داران نیز کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی اعطا شود.
 
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: همچنین در مناطقی از سیستان و بلوچستان که به دلیل سرمای زیاد مجبور به استفاده برق شدند برق اضافی مصرف شده بخشیده خواهد شد.
 
مخبر ادامه داد: در این سفر مقرر شد گازرسانی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سیستان و بلوچستان به‌صورت رایگان انجام شود.
 
وی بر ساخت مدارس، رفع مشکلات بیمارستان‌ها و اضافه‌شدن ۱۰۰ لیتر سهمیه نفت اضافه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد و گفت: وزارت نیرو ساخت پنج هزار مزرعه خورشیدی پنج کیلوواتی در این استان را متقبل شد.
 
معاون اول رئیس‌جمهور بر مدنظر قراردادن یک تیم تخصصی برای بررسی جاده‌های سیستان و بلوچستان تأکید کرد و 
در آب‌های ژرف قرار شد این استان پایلوت کشوری شود که وزارت نیرو یک هزار میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته است.
افزود: این حجم از کمبود بزرگراه در این استان نیازمند اعتبارات بیشتر است و باید از منابعی نظیر تهاتر نفت به این بخش کمک کرد.
 
مخبر بیان کرد: همچنین در آب‌های ژرف قرار شد این استان پایلوت کشوری شود که وزارت نیرو یک هزار میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته است.
 
۳۲۵ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

وزیر نیرو نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان در یک سال اخیر بیان کرد: سه نیروگاه برق در زاهدان در این مدت به بهره‌برداری رسید و اقدامات اجرایی برای ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در این شهر نیز در حال انجام است.
 
 علی‌اکبر محرابیان افزود:  در دولت سیزدهم اجرای چند کلان پروژه در قالب نیروگاه‌های تجدیدپذیر 
در دولت سیزدهم اجرای چند کلان پروژه در قالب نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ظرفیت بیش از چهارهزار مگاوات با مصوبه شورای اقتصاد در کشور در حال ساخت هست که ۳۲۵ مگاوات آن مربوط به سیستان و بلوچستان است.
به ظرفیت بیش از چهارهزار مگاوات با مصوبه شورای اقتصاد در کشور در حال ساخت هست که ۳۲۵ مگاوات آن مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وزیر نیرو گفت: یکی از اقدامات مهم در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ساخت نیروگاه بزرگ میل نادر در منطقه سیستان است که از این محل ۵۰ مگاوات انرژی به شبکه برق سیستان و بلوچستان متصل می‌شود.
 
وی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر خانگی اظهار کرد: همچنین 7 هزار واحد پنج کیلوواتی خانگی تولید انرژی برق در سیستان و بلوچستان توسط مددجویان بهزیستی و کمیته امداد (ره) در این استان حال انجام است.
 
انتهای خبر/ 
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب: 452480
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *