۰
نصرت آباد اولین شهری که بوسیله بزرگراه به مرکز استان متصل می شود

احداث باند دوم کمربندی زاهدان بم طی چهار ماه آینده

مهندس حسین زهی: حوزه انتخابیه در سطح راهسازی در استان پیشرو است عملکرد اداره راه و شهرسازی شمال استان طی سه سال اخیر قابل تقدیر است.
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مهندس اسماعیل حسین زهی نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای خاش تفتان میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد در مجلس  جمعه۱۴۰۱/۰۹/۱۱بهمراه دکتر شهریاری نماینده محترم مردم شریف زاهدان در مجلس،مهندس بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مهندس اکبری مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان،از احداث باند دوم محورهای زاهدان میرجاوه،زاهدان خاش،کمربندی زاهدان و جهش تولید مسکن زاهدان بازدید بعمل آوردند.

مهندس حسین زهی در پایان برنامه بازدید میدانی در روز جمعه از پروژه های راهسازی حوزه انتخابیه شان گفت:بانددوم محور زاهدان میرجاوه قطعه ای از پروژه بزرگ کریدور جنوب شرق کشور است که بیش از چهار دهه احداثش به تعویق افتاده بود،باتوجه به پتانسیل مرزی شهرستان میرجاوه بعنوان یکی ازقطب های  اقتصادی جنوب شرق کشور نیاز بود برای توسعه زیرساخت های عمرانی منطقه احداث باند دوم این محور صورت گیرد.

مهندس حسین زهی افزود: باپیگیری های مستمری که انجام دادیم احداث بانددوم این محور از شش ماه پیش آغاز شد،پیرو بازدیدهای که انجام شده،روند ساخت این باندتاکنون فراتر از برنامه ریزی انجام شده بوده است و ان شاالله تاپایان سال جاری ۱۰کیلومتر از این محور به بهره برداری خواهد رسید،در تلاش هستیم با تزریق اعتبار این میزان را تا ۱۵کیلومتر افزایش دهیم.

اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون مجلس بیان کرد: باتوجه به حجم ترافیک کمربندی زاهدان بسمت خاش وبم احداث باند دوم این نقطه یکی از خواسته ها ومطالبات مهم مردم بود باپیگیری های که انجام دادیم ساخت باند دوم کمربندی از سال گذشته آغاز شد،اوایل سال جاری۳کیلومتر به بهره برداری رسید وادامه ساخت این باند بصورت مستمر درحال انجام است،براساس برنامه ریزی انجام شده تاپایان سال جاری کمربندی زاهدان بصورت کامل دوبانده وبه بزرگراه زاهدان بم وخاش متصل خواهدشد.

حسین زهی همچنین از پیگیری ها برای احداث باند دوم مهمترین محور مواصلاتی استان زاهدان خاش خبرداد و افزودند: خوشبختانه طی دوسال گذشته ۱۲کیلومتر از این محور دو بانده شده است و ساخت٨کیلومتر دیگر هم به پایان رسیده است تا در مجموع از سال ۹۹تاکنون ۲۰کیلومتر دو بانده ازاین محور حیاتی به بهره برداری رسیده باشد.

مهندس حسین زهی خاطرنشان کرد:  از سال ۹۹ تاکنون،راهسازی درحوزه انتخابیه ازجهش مناسب وقابل قبولی برخوردار بوده است 
برای نخستین بار موفق شدیم ۲۰کیلومتر از باند دوم محور زاهدان خاش را احداث کنیم،همچنین با پیگیری های مستمری که انجام شد به امید خدا تا پایان سال،نصرت آباد بعنوان نخستین شهر بصورت بزرگراه به مرکز استان متصل خواهدشد.

اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی ازمطالبات مهم مردم شهرستانهای مرکزی وجنوب شرق استان احداث بانددوم محور خاش سروان بوده است پیرو این مطالبه، طی سه سال اخیر بصورت مستمر پیگیر مجوز احداث باند دوم این محور بودیم خوشبختانه طی ماه جاری ماده ۲۳ احداث این باند اخذ شد،تا در آینده ای نزدیک شاهد تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل جاده ای این خطه از استان باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس در پایان افزود؛حوزه انتخابیه در سطح راهسازی در استان پیشرو است،احداث باند دوم محور خاش ایرانشهر، احداث محورهای گوهرکوه بزمان و خاش روتک علاوه بر پروژه های راهسازی فوق بصورت مستمر در حوزه انتخابیه در جریان است که در این بین عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان طی سه سال اخیر قابل تقدیر بوده است که جا دارد از جناب مهندس اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان و همکارانشان تقدیر وتشکر کنم.


انتهای پیام/
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 452353
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *