۰
ملی‌پوشان فوتبال ایران چه گفتند؟

پورعلی‌گنجی: می‌خواهیم آمریکا را هم ببریم/ بیرانوند: اگر صعود کنیم، به یک چهارم هم می‌رویم

بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی مقابل ولز به اظهارنظر پرداختند
پورعلی‌گنجی: می‌خواهیم آمریکا را هم ببریم/ بیرانوند: اگر صعود کنیم، به یک چهارم هم می‌رویم
به گزارش تفتان ما به نقل از خبرگزاری دانا از دوحه؛ بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال ولز در دومین بازی گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ به اظهارنظر پرداختند.
پورعلی‌گنجی: می‌خواهیم آمریکا را هم ببریم
مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: بازی اول همیشه سخت است و حتی تیم‌های بزرگ هم ممکن است در بازی اول دچار مشکل شوند. ما هم در یک سری جزئیات نتوانستیم خوب کار کنیم. به هر حال فوتبال است و اتفاقات خاص می‌افتد و برزیل هم در نیمه نهایی در کشور خودش ۷ گل خورد. به هر حال یک سری جزئیات رخ داد و نتوانستیم مقابل تیم خوب انگلستان امتیاز بگیریم.
وی در ادامه بیان داشت: خدا را شکر که توانستیم ولز را ببریم و به ۳ امتیاز دست پیدا کنیم. کارلوس کی‌روش را همه به خاطر شخصیت و ابهتش می‌شناسند. پس از بازی با انگلستان وقتی که در زمین حلقه زده بودیم، به ما گفت که آن بازی تمام شده و کار راحتی نداریم و باید تلاش کنیم با نتایج درست دل مردم را شاد کنیم. امیدوارم مقابل آمریکا نتایج درست بگیریم و صعود کنیم. ما برای دل مردم می‌جنگیم و امیدوارم دلشان را شاد کنیم.
عزت‌اللهی: به ایرانی‌ها حس غرور دادیم
سعید عزت‌اللهی، هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: اول از همه جا دارد از همه مردم تشکر کنم که کنار تیم ملی بودند. دست تک‌تک‌تان را می‌‌بوسم. خدا را شکر پیش شما روسیاه نشدیم. این برد را اول از همه به مردمی که در  استادیوم بودند تقدیم می‌کنم چه عزیزان اصحاب رسانه که در این گرما زحمت می‌کشند. امیدوارم باعث سربلندی شویم. 
وی در مورد فضای همدلی که به موفقیت تیم ملی کمک کرد، بیان داشت: قطعاً همین است. هر موقع همه مردم کنار هم بودیم به همه دنیا نشان دادیم که قدرت تیم ملی ایران چقدر است. بازی قبلی یک اتفاق بود. خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم این حس غرور را به همه ایرانی‌ها بدهیم که فکر می‌کنم در جای جای دنیا احساس غرور می‌کنند. ما اینجا هستیم تا همانطور که مردم برای‌مان سنگ تمام گذاشتند، با تمام وجودمان بازی کنیم. 
 
هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان راجع به مصدومیتش گفت: مصدومیت خاصی ندارم. 
 
وی در مورد اینکه پس از شکست مقابل انگلیس کی‌روش تیم ملی را جمع کرد و حلقه اتحاد زدند و چقدر روی پیروزی امروز تأثیرگذار بود، عنوان داشت: خیلی مهم بود. در تایم خیلی کمی که داشتیم باید اول از همه از لحاظ ذهنی ریکاوری می‌کردیم. خدا را شکر می‌کنم. همه بچه‌ها هم قسم شدیم. امروز تیم اصلی ایران را نشان دادیم و بچه‌ها فعل خواستن را صرف کردند.
 
چشمی: فشارهای غیرفوتبالی روی من بود
 
روزبه چشمی، مدافع گلزن تیم ملی نیز اظهار داشت: اول به هم‌تیمی‌ها تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم در بازی اول یکسری فشارهای زیادی روی تیم و بازیکنان بود و نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم وگرنه آن نتیجه رخ نمی داد. با صحبت های کادر فنی از نظر ذهنی آماده بازی با ولز شدیم و موقعیت زیادی داشتیم و خدا را شکر نتیجه لازم را گرفتیم. این نتیجه به دلیل همبستگی و همدلی تیم بود.
 
وی در ادامه گفت: اگر فشار فوتبالی باشد آدم درک می‌کند اما اگر به ناحق باشد یک مقدار بی معرفتی است. این مدت یکسری اتفاق‌ها برای من رخ داد و عجولانه قضاوت شدم و فشارها غیر فوتبالی بود. هم‌تیمی‌ها و خانواده‌ام روحیه و انرژی خاصی به همدیگر دادیم و خدا را شکر می کنم که مزد زحمات و همدلی بازیکنان را گرفتیم. خدا را شاکرم و لطف خدا بود.
 
آزمون: مقابل انگلیس تمرکز نداشتیم
سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل ولز در گروه B رقابت‌های جام جهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در بازی مقابل انگلیس، تمرکز نداشیم و این طبیعی بود. خدا را شکر که سه امتیاز مهمی را گرفتیم و واقعا حق بازیکنان بود.
او درباره موقعیت‌های از دست رفته‌ای که در بازی داشت، خاطرنشان کرد: نزدیک ۲ ماه است که از شرایط بازی دور بودم و خیلی وقت بود که تمرین نکرده بودم و برای من خیلی سخت بود چون آماده نبودم. خدا را شکر می‌کنم که اوضاع خوب شد و از مصدومیت من مهم‌تر، برد تیم ملی بود که به ثمر رسید. امیدوارم در بازی مقابل آمریکا هم همین‌طوری عمل کنیم. من از شما به خاطر بازی با انگلیس که نتوانستیم مصاحبه کنیم، عذرخواهی می‌کنم. اوضاع مقداری خوب نبود و عذرخواهی می‌کنم.
بیرانوند: اگر صعود کنیم، به یک چهارم هم می‌رویم
 
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان مصدوم تیم ملی ایران پس از برتری ۲ بر صفر ایران برابر ولز گفت: بردیم و بازی خوبی بود. خوشحال هستم و حس خوبی داریم. همه مردم ایران با این پیروزی خوشحالی کردند و آمده بودیم به ولز نبازیم. حق ما برد بود و بازیکنان به مساوی راضی نبودند.
 
او ادامه داد: توپ‌های‌مان اگر به گل تبدیل می‌شدند، زودتر به گل می‌رسیدیم و خوشحالم که توانستیم ولز را شکست دهیم.
 
بیرانوند درباره ایستادن در درون دروازه تیم ملی در بازی بعد عنوان کرد: شرایط خیلی خوبی دارم و روز به روز بهتر می‌شوم. من ۲ نقطه از دماغم شکسته اما امروز ورمش خوابیده است و می‌خواهم ریکاوری کنم و از فردا در تمرین گروهی حاضر می‌شوم. امیدوارم بازی بعد با صلاحیت کادر فنی در اختیار تیم باشم.
 
او درباره شانس صعود ایران از گروهش گفت: به هر حال بازی بعدی با آمریکا مهم است و چون ولز را بردیم، شانس زیادی برای صعود داریم. من مطمئن هستم اگر صعود کنیم، به یک چهارم هم می‌رویم.
 
دروازه‌بان تیم ملی درباره این که دوست داشته برابر ولز به میدان رود؟ تصریح کرد: من دوست داشتم برای تیم بازی کنم و حتی در صحنه‌ای که برخورد کردم، دوست داشتم ادامه دهم اما بلند شدم، درد زیادی داشتم و خون از داخل بینی به دهانم می‌رفت و نمی‌توانستم نفس بکشم. به هر حال پزشکان فیفا در گزارش خود شانس ضربه مغزی را گذاشته بودند و من نباید تا ۵ یا ۶ روز تمرین و بازی کنم. من به سرمربی تیم گفتم که می‌توانم با همین نقاب بازی کنم اما دست سرمربی نبود.
 
وی درباره حلقه اتحاد ملی پوشان پس از باخت برابر انگلیس و صحبت‌های کی‌روش تصریح کرد: دلیل اصلی این پیروزی، همین اتحاد بود و با خودمان تصمیم گرفتیم که ولز را ببریم و این اتحاد تیمی کمک‌مان کرد.
 
بیرانوند در پایان گفت: من قبل بازی با حسینی صحبت کردم. او شرایط سختی داشت و فشار زیادی رویش بود اما خوشحالم به تیم کمک کرد و امیدوارم همین روند در تیم ملی جریان داشته باشد.
بیشتر بخوانید؛
 
جام جهانی فوتبال| پیروزی بزرگ در بازی حیاتی؛ تیم ملی گل کاشت و به جام برگشت!

انتهای پیام/
يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 452335