۲
نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی :

تصادفات جاده‌ای دغدغه ای بزرگ در جنوب شرق

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی تصادفات جاده ای را بعنوان یک دغدغه بزرگ در قسمت جنوب شرق کشور دانست و گفت:بطور کلی وضعیت مناسبی از تردد جاده ای و کنترل ترافیک در سیستان و بلوچستان نداریم.
تصادفات جاده‌ای دغدغه ای بزرگ در جنوب شرق
علی کرد در گفتگو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: امروزه تصادفات جاده ای بعنوان یک دغدغه بزرگ در قسمت جنوب شرق کشور مطرح است که از دلایل آن می‌توان بار ترافیکی در سرتاسر استان به علت وجود بازارچه های مرزی و منتهی شدن به دریا و منطقه آزاد را عنوان کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود:استان سیستان و بلوچستان از ناوگان هوایی بصورت کامل برخوردار نبوده و ناوگان ریلی نیز از زاهدان به سمت مرکز کشور کشیده شده و همچنین در بحث ناوگان دریایی هم امکان تردد و جابجایی مسافران فراهم نیست.

وی عرض کم جاده ها،ارتفاع محورها از سطح زمین و دوبانده نبودن محورهای مواصلاتی را از دلایل اصلی تصادفات دانست و گفت:بعلت وجود مشکلات مذکور همه ساله بسیاری از شهروندان و هموطنان عزیز با خسارت های جانی و مالی مواجه می‌شوند.

وی افزود:بعنوان نماینده مردم در مجلس طی تذکراتی به وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور خواستار تخصیص اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز در استان شده ایم.

عضو مجمع نمایندگان استان با اشاره به وجود راه های خاکی در سطح استان خاطر نشان کرد:اکثریت جاده های دسترسی به روستا ها و دهستان‌های سیستان و بلوچستان خاکی است و این مورد می‌تواند عاملی برای بروز تصادفات و سوانح جاده ای باشد.

وی تصریح کرد:وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی باید نسبت به تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه‌های پزشکی پیشرفته،تامین پزشک متخصص برای بیمارستان‌ها،استقرار اورژانس‌های هوایی در سطح استان و اعزام به موقع بیماران توجه ویژه داشته باشد

وی در پایان افزود:بطور کلی وضعیت مناسبی از تردد جاده ای و کنترل ترافیک در استان نداریم و می‌طلبد مسئولین و متولیان امر در خصوص این موضوع با برنامه ریزی های دقیق به این معضل توجه کنند و نیروی انتظامی و پلیس راهور  نیز با شناخت و تسلط کامل بر قوانین ضمن تکریم مردم ادبیات تردد رانندگی را به مردم منتقل کنند.

انتهای پیام/

 
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 452059
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *