۰
رئیس جمعیت هلال احمر خاش :

نجات 2کوهنورد گرفتار برف و کولاک

رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: نیروهای امدادی هلال احمر این شهرستان حدود ساعت 23 پنجشنبه شب 2 کوهنورد گرفتار برف و کولاک را در تفتان پس از هشت ساعت عملیات جستجو نجات دادند.
نجات 2کوهنورد گرفتار برف و کولاک
محمدامین حسین زهی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار داشت: ساعت 15 روز پنجشنبه به پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر خاش اعلام شد 2 کوهنورد این شهرستان گرفتار در برف و کولاک تفتان شده اند که بلافاصله سه تیم امداد کوهستان شامل 12 نفر نجاتگر و یک تیم چهار نفره پشتیبانی برای شناسایی و امداد رسانی به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به بدی آب و هوا و نبود شرایط جوی مناسب تیم امداد و نجات موفق به یافتن مفقودان مورد نظر نشدند.

وی بیان کرد: تیم های امدادی پس از هشت ساعت جستجو موفق به برقراری ارتباط تلفنی با مفقودان شدند و توصیه های امدادی لازم را در اختیار این 2 کوهنورد قرار دادند.

وی تصریح کرد: تیم های امدادی پس از مشاهده دود ناشی از آتش موفق شدند جان این 2 کوهنورد را نجات دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: با توجه به اخطاریه های جوی صادر شده از سوی سازمان های مسئول و این که در روزهای اخیر قله تفتان از شرایط جوی مناسبی برای کوهنوردی برخوردار نبوده این 2 نفر اقدام به کوهنوردی کردند.

حسین زهی از کوهنوردان و گردشگرانی که قصد صعود به قله و ارتفاعات تفتان را دارند خواست با توجه به شرایط بد جوی و نیز وجود برف در ارتفاعات از انجام هرگونه صعود بدون هماهنگی و در اختیار داشتن راهنما اجتناب کنند.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیشترین بارندگی گزارش شده در شبانه روز گذشته در استان مربوط به روستای بهشت آباد از توابع بمپور در جنوب استان با 39 میلی متر بوده است.

مرتضی فرجی اظهار داشت: از شب گذشته بارش های خوبی در سطح سیستان و بلوچستان گزارش شده که بیشترین آن بعد از بمپور، با 27 میلی متر در توابع فنوج، 20 میلی متر در توابع خاش، 18 میلی متر در توابع سرباز و 17 میلی متر در توابع سراوان رخ داده است.

وی اظهار کرد: بارندگی ها تا روز شنبه در سطح سیستان و بلوچستان به ویژه نیمه جنوبی تداوم دارد.

وی تصریح کرد: در این مدت احتمال بارش در محدوده شهرستان های فنوج، قصرقند، نیکشهر، غرب سرباز و ارتفاعات جنوبی دلگان، بزمان، ایرانشهر و سراوان بیشتر است به طوری که در برخی مناطق سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت در سایر نقاط مرکزی و شمالی استان شرایط برای رگبارهای ناچیز و پراکنده فراهم است.

انتهای پیام/
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 452056
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *