پيگيري تفتان ما؛

جمع آوري كارت هاي بنزين غير مجاز تنها راه حل مشكل كمبود سوخت در جنوب شرق كشور است/ با متخلفان جایگاه های سوختی به شدت برخورد می شود

9 اسفند 1396 ساعت 8:40

پس از انتشار گزارش " كمبود سوخت و صف هاي طولاني بنزين صداي مردم جنوب شرق كشور را در آورد " و پیگیری خبرنگار تفتان ما در این خصوص، كوروش بالادست مدیر شرکت نفت ناحیه زاهدان و محمداكبر چاكرزهي فرماندار خاش از جايگاه هاي سوخت بازديد و مشكل را رفع كرد.


به گزارش تفتان ما؛  چندروز اخير صف هاي بنزين در شهرستان خاش طولاني شده و سبب گلايه و اعتراض بسياري از شهروندان شده بود كه این سوژه در دست پیگیری این پایگاه خبری تحلیلی قرار گرفت.

کاهش 30 درصدی نیروی انسانی در شركت نفت سيستان و بلوچستان یک دغدغه جدی است
كوروش بالادست مدیر شرکت نفت ناحیه زاهدان در حاشيه بازديد از جایگاه های سوخت خاش، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه مهمترين دغدغه مسئولان شركت نفت حل معضل صفوف بنزين در شهرستان هاي استان است، اظهار كرد: مردم محروم و مرزدار سیستان و بلوچستان قاچاقچی نیستند و معتقد هستيم که به مسائل اشتغالزایی و افزايش شاخص های تولید کمک کنیم تا سوخت به تمامي اقشار جامعه برسد و مردم به حق خود برسند.

وي تصريح كرد: کاهش 30 درصدی نیروی انسانی در استان یک دغدغه جدی است که با این کمبود نتوانسته ایم به طور شایسته مشکلات را رفع کنیم.
 

 
بالادست گفت: سهمیه دوبرابری جایگاههای سوختی مورد توجه است كه با پشتیبانی گرفتن از سایر شهرستانها و با نظارت دقیق تر تلاش می کنیم عملکرد جایگاهها را زیرنظر بگیریم.

وي خاطرنشان كرد: با انجام کار کارشناسی شده و تشکیل اکیپ های نظارتی، نصب دوربین های آی پی دار در جایگاهها با هدف کنترل آنی عملکرد جایگاهها و خواندن پلاک خودروها و شبانه روزی کردن فعالیت حداقل دو جایگاه در کوتاه و میان و بلند مدت می توانیم به کاهش مشکلات کمک کنیم.

جمع آوري كارت هاي سوخت غير مجاز تنها راه، حل مشكل سوخت است
فرماندار شهرستان خاش نيز در ادامه اين بازديد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: دغدغه مهم شهروندان و مسئولان خاش وجود صف های طویل بنزین علیرغم بالا بودن سهمیه شهرستان است.

محمد اكبر چاكرزهي گفت: وجود کارت های فراوان سوخت و قیمت بالای این فرآورده در مرز عاملی مهم بوده که سبب تشکیل صف های طولانی شده و گلایه مندی های فراوانی را در شهرستان ایجاد کرده است.
 

 
وي تصريح كرد: در شهرستان خاش اجراي طرح كدينگ جوابگو و كارساز نيست و جمع آوری کارت های سوخت غیر که با پلاک شهرستان های دیگر هستند و نیز تفکیک و جداسازی خودروها و تقسیم آنها در جایگاههای مختلف تا حد زیادی می تواند به کاهش مشکلات کمک کند.

چاكرزهي با بيان اينكه معضل صف های طولانی بنزین در دو ماه اخیر در شهرستان خاش شکل گرفته كه به بحران تبديل شده است، ادامه داد: اين مسئله به قاچاق سوخت شماری اندک برمی گردد که با توجه به شرایط خاص مرزی به مردم آسیب وارد کرده اند.

فرماندار شهرستان خاش افزود: برخی از جایگاه داران هم با سوءاستفاده از شرایط باعث افزايش مشکلات شده اند که باید در این مسئله برنامه ای منسجم داشته باشیم و شرایط به حالت قبل از دو ماه اخیر باز گردد.

وي با بيان اينكه تمامي دستگاه ها بايد با همه توان و انرژي در راستاي كنترل اوضاع به شركت نفت كمك كنند، خاطرنشان كرد: چنانچه بحران ادامه پیدا کند جایگاههای ضعیف و کم کار و متخلف را تعطیل می کنیم.
 

 
چاكرزهي با بيان اينكه جايگاه داران موظف هستند تنها به خودروهاي كه كارت سوخت متعلق به آنهاست بنزين بدهند، يادآور شد: همه مالکان و کارکنان جایگاههای سوختی باید خودروها را کنترل کنند که در روز یکبار سوخت بزنند و از ازدحام در صف بنزین پیشگیری شود.

وي ادامه داد: شایسته نیست مردم به دليل چند لیتر سوخت در عذاب باشند و عده ای سودجو با اعصاب مردم بازی کنند لذا در این موضوع انتظار داریم جایگاه داران با قوت اوضاع را مدیریت کنند.

رئيس کمیسیون سوخت شهرستان خاش اظهار كرد: کار توزیع سوخت از ساعت هفت صبح تا 22 شب بايد مدیریت شود تا مردم و مسافران بتوانند به نحو شایسته سوخت مورد نیاز خودروهای خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 452033

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/452033/جمع-آوري-كارت-هاي-بنزين-غير-مجاز-تنها-راه-حل-مشكل-كمبود-سوخت-جنوب-شرق-كشور-متخلفان-جایگاه-های-سوختی-شدت-برخورد-می-شود

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir