۰
عضو شورای اسلامی شهر خاش:

گل و گیاه در نشاط و شادابی شهروندان بسیار موثر است/ راه اندازي نخستين گلخانه گل هاي تزئینی در شهرستان خاش

عضو شورای اسلامی شهر خاش گفت: گل و گیاه در نشاط و شادابی شهروندان بسیار موثر است و در اين راستا نخستين گلخانه گل هاي تزئيني خاش به همت جمعي از جوانان فارغ التحصيل رشته كشاورزي راه اندازي شده است.
گل و گیاه در نشاط و شادابی شهروندان بسیار موثر است/ راه اندازي نخستين گلخانه گل هاي تزئینی در شهرستان خاش
 خدایار ریگی ماریشان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: نخستين گلخانه گل های تزئینی شهرستان خاش در آستانه هفته درختكاري آغاز به کار کرد كه تعدادی از فارغ التحصیلان بومی رشته های کشاورزی در اين مكان مشغول به کار شده اند.

وي با بيان اينكه پرورش گل‌های تزئینی می‌تواند سبب رونق اقتصادی و اشتغال جوانان شود، تصريح كرد: ایجاد گلخانه‌های جدید به منظور تولید گل‌های تزئینی می‌تواند باعث اشتغال زایی و رونق اقتصادی شهر خاش شود.

ريگي ماريشان افزود: تولید گل و گیاه یکی از مشاغل پرسود در دنیا است اما متاسفانه در ايران به آن اهمیت کمتری داده شده است.


 
وي خاطرنشان كرد: کشور ايران به دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن  تابش مناسب نور آفتاب، شرایط بسيار مناسبی برای تولید و پرورش انواع گونه‌های گیاهی دارد که باید از این ظرفیت خدادادی نهایت بهره را ببريم.

عضو شوراي اسلامي شهر خاش يادآور شد: در شرایطی که بسیاری از شهرها از تولید گل‌های زینتی از جمله «گل رز» درآمدهای زیادی دارند اما شهروندان شهرستان خاش نتوانسته اند به این بازار ورود پيدا كنند.


 
وي با بيان اينكه متاسفانه بسياري از فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی شهرستان خاش بیکار هستند، گفت: اين فارغ التحصيلان مي توانند با راه اندازي گلخانه هاي تزئيني و حمايت اداره كار و رفاه امور اجتماعي براي خود كار و كاسبي راه اندازي كنند.


 
ریگی ماریشان  ادامه داد: در این راستا آمادگی داریم تا با حمایت از  پرورش دهندگان موفق گل در شهر، نسبت به ایجاد گلخانه‌های  به منظور پرورش، فروش انواع گونه‌های گیاهی اقدام كنيم تا علاوه بر رونق اقتصادی، بخشی از مشکل فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی را نیز مرتفع کنیم.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در آستانه سال جديد، تصريح كرد: عملیات رنگ آمیزی جداول خیابان های اصلی در راستاي استقبال از ایام نوروز و پاکسازی سطح شهر با هدف حذف آلودگی های بصری، ایجاد زیبایی های منظر شهری و تامین رفاه و آسایش روحی روانی شهروندان  در سطح شهر خاش اجرا شد.


 
ریگی ماریشان با تاکید بر اهمیت خدمات رسانی به شهروندان در سطح شهر،  اذعان کرد: عملیات رنگ آمیزی جداول در خیابانهای اصلی ورودی شهر و امام خمینی(ره) غربی انجام شد و عملیات بهسازی و رنگ آمیزی جداول تا آخرین ساعات سال جاری ادامه خواهد داشت تا میهمانان نوروزی خاطره خوشی از شهر خاش  داشته باشند.

وي اظهار كرد: فعالیتهای خدماتی  جهت استقبال از سال نو، به منظور ایجاد چهره زیبای شهری و زدودن آلودگی های بصری اکیپ فعال واحد تاسیسات  اقدام به رنگ آمیزی جداول در خیابانهای سطح شهر آغاز به کار کردند.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 452024
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *