۰

شورای امنیت امروز درباره قطعنامه آتش‌بس «غوطه شرقی» رأی‌گیری می‌کند

نماینده کویت در سازمان ملل از به تعویق افتادن رأی‌گیری شورای امنیت درباره قطعنامه آتش‌بس «غوطه شرقی» سوریه تا بعدازظهر به وقت گرینویچ روز شنبه (امروز) خبر داد.
شورای امنیت امروز درباره قطعنامه آتش‌بس «غوطه شرقی» رأی‌گیری می‌کند
به گزارش سرویس بين المللي تفتان ما،«منصور العتیبی» نماینده کویت در سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که شورای امنیت سازمان ملل رأی‌گیری درباره قطعنامه آتش‌بس «غوطه شرقی» را تا ساعت 17:00 به وقت گرینویچ روز شنبه (امروز) (20:30 روز شنبه به وقت تهران) به تعویق انداخته است.
شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، این تعویق به دلیل مذاکرات فشرده دیپلماتیک به رهبری روسیه صورت گرفته است که به دنبال متمم‌هایی به این پیش‌نویس پیشنهادی سوئد و کویت است.
طبق این گزارش، مسکو با عبارات استفاده شده در پیش‌نویس این قطعنامه که یک آتش‌بس 30 روزه را پیشنهاد داده است، مخالف است.
 قرار بود در جلسه روز پنجشنبه هفته گذشته شورای امنیت، طرح مشترک کویت و سوئد که خواستار آتش‌بس یک ماهه و محکومیت اقدامات ارتش سوریه در غوطه بوده، به رأی گذاشته شود اما این موضوع که به به روز جمعه (دیروز) موکول شد و نهایتاً تا امروز به تعویق افتاده است.
روز پنجشنبه هفته گذشته در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به متن این طرح پیشنهادی به عنوان یک طرح «غیرعملی و خیالی» انتقاد کرد.
پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه گفت که مسکو آماده بررسی طرح آتش‌بس یک ماهه در سوریه است البته به شرطی که جبهه‌النصره (شاخه القاعده در سوریه) از این آتش‌بس مستثنی شود (جزئیات بیشتر).
بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای صرب خود در بلگراد تأکید کرد: «نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این قطعنامه پیشنهادی با هدف متهم کردن دمشق و حمایت از تروریست‌ها مطرح شده باشد...نویسندگان پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت به دنبال مقصر جلوه دادن دمشق و رفع اتهام از تروریست‌ها هستند».
با شروع تحرکات ارتش سوریه برای عملیات در منطقه غوطه شرقی، دمشق به منظور فصیله دادن به حضور تروریست‌ها در این منطقه حساس نزدیک به دمشق، حامیان غربی تروریست‌ها و معارضان دست به کار شده و از اجرای این عملیات ابراز نگرانی کرده‌اند.
انتهای پیام/
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 451995
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *