۰
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي:

خشکسالی هاي اخير سبب افزايش آمار بيكاري در سيستان و بلوچستان شده است/ دولت براي مبارزه با بحران خشكسالي برنامه ريزي درستي ندارد

عضو كميسيون اجتماعي و نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي گفت: خشکسالی هاي اخير سبب افزايش آمار بيكاري در سيستان و بلوچستان شده و مشكلات بسيار زيادي را براي مردم اين استان ايجاد كرده است.
خشکسالی هاي اخير سبب افزايش آمار بيكاري در سيستان و بلوچستان شده است/ دولت براي مبارزه با بحران خشكسالي برنامه ريزي درستي ندارد
علي كرد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره وضعيت خشكسالي در سيستان و بلوچستان، اظهار كرد: اين استان بيش از 18 سال با مسئله مهم خشكسالي دست و پنجه نرم مي كند كه دولت بايد به اين منطقه توجه ويژه اي داشته باشد.

وي با بيان اينكه آژير بحران خشكسالي در سيستان و بلوچستان به صدا در آمده است، تصريح كرد: خطر خشكسالي همه استان را به شدت تهديد مي كند و تحت تاثيرقرار داده است.

كرد ادامه داد: متاسفانه خشکسالی در سالهاي اخير به قدري بوده که چنانچه در چند سال آینده بارش‌های خوبی هم داشته باشیم باز هم نمی‌تواند کمبود بارش در سال‌های گذشته را جبران كنيم.

وي با بيان اينكه وضعیت خشکسالی سيستان و بلوچستان به یک بحران جدی تبدیل شده است، افزود: نمايندگان اين استان براي سال آينده تلاش خواهند كرد تا بودجه اي را جهت مبارزه با خطر خشكسالي تامين كنند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ميزان بارندگي در برخي از شهرهاي اين استان در سال جاري كمتر از 5 ميلي متر بوده است، خاطرنشان كرد: طبق تحقيقات دانشمندان، بدون شك ۴۰ درصد جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ با چالش آبی مواجه می شوند که تنها راه آن مدیریت مصرف و منابع است.

وي با بيان اينكه شهروندان نيز بايد در مصرف آب صرفه جويي كنند، يادآور شد: كاهش بارش ها و خشكسالي هاي اخير سبب شده تا آمار بيكاري افزايش در سيستان و بلوچستان چندين برابر شود.

نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دولت براي مبارزه با بحران خشكسالي برنامه ريزي درستي ندارد، افزود: متاسفانه خشكسالي ها و كاهش منابع سفره هاي زير زميني سبب خسارت و زيان به بخش كشاورزي شده و بسياري از فعاليت هاي كشاورزان در اين استان تعطيل شده و مردم ضرر كرده اند.

وي با بيان اينكه نزولات آسماني سال جاري در مقايسه با سال اخير 90 درصد كاهش داشته است، اذعان كرد: دولت بايد در راستاي حل مشكلات خشكسالي و بي آبي براي سيستان وبلوچستان تدبيرو برنامه ريزي كند و مجلس نيز اين مسئله را پيگيري خواهد كرد.

كرد با بيان اينكه متاسفانه تاكنون اعتبار خاصي براي مبارزه با معضل خشكسالي به سيستان و بلوچستان پرداخت نشده است، اظهار كرد: اگر چنانچه با اين معضل مبارزه نشود بدون شك براي زندگي مردم در آينده  با مشكل مواجه خواهيم بود.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 451978
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *