۰

«آسمان»ی شدن از خاک بریدن می‌خواست

بسیاری از چهره‌های سرشناس کشورمان همراه کاربران شبکه‌های اجتماعی به حادثه تلخ سانحه هوایی تهران-یاسوج واکنش نشان دادند.
«آسمان»ی شدن از خاک بریدن می‌خواست
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،حمیدرضا تاجی:  ساعت 8 صبح امروز هواپیمای ATR-72-500 متعلق به هواپیمایی آسمان با شماره پرواز IRC3704 از کانتر 29 فرودگاه مهرآباد مسافران خود به مقصد یاسوج را از فرودگاه مهرآباد سوار کرد و حدود 50 دقیقه بعد از رادار خارج شد.
دقایقی بعد خبر سقوط این هواپیما منتشر و مشخص شد که منطقه کوهستانی روستای بیده از توابع شهرستان سمیرم استان اصفهان و منطقه ای کوهستانی در رشته کوه دنا سقوط کرده است و تمام 66 سرنشینان این پرواز جان باختند.
پس از آن شبکه های اجتماعی پر شد از پیام های تسلیت چهره های سرشناس کشور و نکاتی که سایر کاربران در این باره منتشر کردند.

 
علی پروین اسطوره فوتبال ایران هم در اینستاگرامش این متن را منتشر کرد: با کمال تاسف مطلع شدم هواپیمای مسافربری که به سمت یاسوج در حرکت بود به دلیل برخورد با کوه سقوط کرده است و 66 تن از هموطنان در این سانحه جان باخته‎اند.
به سهم خود این ضایعه را خدمت ملت شریف ایران تسلیت عرض می‎کنم و از پروردگار متعال برای خانواده قربانیان، صبر و شکیبایی خواهانم.

 
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در فیس بوکش نوشت: چه خبر غم‌انگیزی، دعا و افکار ما با قربانیان و خانواده‌هایشان است، روح جانباختگان در آرامش باشد.
 
محمد علیزاده هم در اینستاگرامش این خاطره را منتشر کرد: من سال ٧١ عمو،زن عمو و دختر عموئ دوسالمو بر اثر سقوط هواپیما از دست دادم.خاطرات تلخى که هیچ وقت از یادم نمیره.خوب میفهمم به بازمانده هاى سقوط هواپیماى امروز چقدر داره سخت میگذره. خیلی سخته وقتى دیگه برگشتى در کار نیست.خدایا صبورترمون کن و صبورترشون.

 
سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس نیز با انتشار پوستری این سانحه را تسلیت گفت و سیدمهدی رحمتی کاپیتان باشگاه استقلال تهران در اینستاگرامش نوشت: از هم حادثه سقوط هواپیمای ATR و از دست دادن تعدادی از هموطنان عزیزمون، دل مردم کشورمونو رو به درد آورد و همه رو عزادار کرد. به نوبه خودم این حادثه تلخ و جانسوز رو به همه هوطنان عزیز و به خصوص خانواده سرنشینان هواپیما تسلیت می‌گم و از خداوند بزرگ برای همه این عزیزان صبر و برای سانحه دیدگان بالاترین درجات رو خواستارم. روحشون شاد و یادشون گرامی.

 
علی دایی و پرویز پرستویی نیز این اتفاق تلخ را با انتشار طرحی تسلیت گفتند.

 
ستاره اسکندری دیگر بازیگر سینما و تلویزیون در اینستاگرامش نوشت: روزها ى ابرى ...نمى دانم چه حکمتى است که خداوند مسافرانش را از ایران زمین بر مى گزیند ...داغ خانواده هاى مسافران یاسوج سنگین است ..ارزوى صبر و ارامش.
 
مامه تیام بازیکن جدید استقلال تهران هم از عموطنانمان خواست تا او را در غم خود شریک بدانند.
سعید بیابانکی شاعر کشورمان توییت کرد: چندین بار ترس و دلهره را در هواپیما تجربه کرده ام....نقص فنی،اتش گرفتن موتور،ایراد در چرخ ها... بسیار وحشتناک است. تسلیت به بازماندگان سانحه هوایی...

 
امیر سیاح از فعالان مجازی خواست تا سقوط هواپیما را سیاسی نکنند. وی در توییترش نوشت: درسته به روش و منش آخوندی اعتراض داریم اما باورکنید او مایل به این سقوط نبوده و سقوط امروز نتیجه کارهای اونبوده یا حداقل الان قابل اثبات نیست. پس به احترام خانواده های عزادار، ماجرا را سیاسی نکنید. پیگیری ضعف و پاکدستی آخوندی بماند برای بعد.
سعید ساداتی هم از فعالان رسانه ای در واکنش به توهمات ضدانقلاب در این گونه حوادث توییت کرد: میدونم کار خودشونه!

 
رضا حاتمی وفا با انتقاد از برخی کاربران نوشت: یه به اصطلاح هنرمند تو اینستاش زده هر چی بدبختی تو دنیاست، مال ما ایرانی‌هاست این آدم جدای درد و مرض‌های دیگش، دچار یک سادیسم مفرط هم هست. سلبریتی‌ بیسوادی که از آزار دادن بقیه لذت می‌بره.
نصیری از روزنامه نگاران اصلاح طلب توییت کرد: فرزندم!هواپیما سقوط کرد و 66 نفر جان باختند، از این لحظه به بعد هر خبری که منتشر شد تکراری‌ست؛ تشکیل کمیته بررسی حادثه، پیام‌های تسلیت، جوابیه فلان، ناوگان هوایی کشور و ...

 
پریسا نوشت: هر هفته همسرم بین دو شهر با هواپیما در رفت و آمده و من و پسرم روزی که همسرم میاد هر لحظه اش واسمون پر از هیجانه و انتظار... بمیرم برای خانواده های داغدار این سانحه! تسلیت
برنا  هم به این نکته اشاره کرد: چقدر سخته واقعا میفهمی هواپیما سقوط کرده بعد با استرس چک میکنی پرواز کجا بوده ...
حساب کاربری « محمدعلی اینا» در متنی جالب و انتقادی نوشت:  تو قصه سقوط هواپیما با چهار گروه رو به رو ایم: بی تفاوت‌ها.  اونایی که همدردی می کنن. اونایی که علاوه بر همدردی از مسئولین ماجرا مطالبه گری می‌کنن و اگه مقصر بودن ب محکمه می‌کشنشون تا دوباره تکرار نشه و  شغال هایی که ازگوشت مرده هموطناشون می‌خورن وماجرا رو سیاسی می‌کنن.
امین اسدی از چهره های سرشناس نوشت: باز هم ایران تسلیت ، جان باختن هموطنانمان همچنان ادامه دارد ، عده ای در قطار سوختند ، عده ای در زلزله جان باختند ، عده ای در معدن دفن شدند ، عده ای در دریا و پلاسکو سوختند و اینبار حادثه سقوط هواپیما عزادارمان کرد.
 
آقا سیدعلیرضا هم در واکنش به توییت های یکی از کاربران نوشت: آذرپیک نباشیم...
در حساب توییتری « یوزارسیف» هم آمده است: انواع و اقسام و بلاها رو داریم میکشیم. زلزله کرمانشاه، زلزله کرمان، ریزش معدن، ریختن ساختمان پلاسکو،  نفتکش سانچی ، الانم که سقوط هواپیما یاسوج، چه روزای سختی رو داریم میگذرونیم...
علی هم به نکته متفاوتی اشاره کرد:  لحظات آخر سقوط هواپیما برای هیچ کسی قابل درک نیست جز مسافران آن... فقط فرصت توبه و استغفار هست، خدایا همه آنها را بیامرز.
 
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 451970
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *