۰
مدیر عامل شرکت سیمان خاش:

رکوردزنی توليد ۱۹۷ درصدی سیمان خاش در سال رکود اقتصادي/ شركت سيمان خاش نماد واقعي "اقتصادمقاومتي؛ توليد و اشتغال" است

مدیر عامل شرکت سیمان خاش گفت: با توجه به ركود اقتصادي كشور اما اين شركت توانست شاخص ۱۹۷درصدی را در توليد و بهره‌وری سيمان ثبت و ركورد بزند.
رکوردزنی توليد ۱۹۷ درصدی سیمان خاش در سال رکود اقتصادي/ شركت سيمان خاش نماد واقعي "اقتصادمقاومتي؛ توليد و اشتغال" است
خسرو جامعی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: داوران هشتمین جشنواره ملی بهره‌وری پس از ارزیابی عملکرد کارخانه‌های فعال در حوزه تولید سیمان و محاسبه «بهره‌وری هزینه نیروی کار» و «بهره‌وری سرمایه» آن‌ها و مقایسه این آمار با اهداف برنامه پنجم توسعه و میانگین کل صنعت سیمان کشور، کارنامه بهره‌وری کارخانه‌های این حوزه را منتشر کردند.

وي گفت: داوران مبنای ابتدایی این ارزیابی را سال ۸۷ و عدد آن را برابر ۱۰۰ تعیین کردند و مابقی سال‌ها تا سال نهایی این ارزیابی یعنی سال ۹۴، میزان بهره‌وری هزینه نیروی کار مورد بررسی قرارگرفته است.

جامعی با بيان اينكه شركت سيمان خاش نماد واقعي "اقتصادمقاومتي؛ توليد و اشتغال" است، تصريح كرد: در این گزارش بر عملکرد شرکت «سیمان خاش» و آمارهای بهره‌وری تمرکز کرده تا نسبت شاخص‌های بهره‌وری این شرکت با اهداف برنامه پنجم توسعه و میانگین کل صنعت سیمان به دست آید.

وي ادامه داد: طبق جدول زیر، بهره‌وری سرمایه در شرکت «سیمان خاش» سال‌های ابتدایی بهره‌وری سرمایه را نسبت به شاخص سال پایه یعنی (۱۰۰=۸۷) بسیار ضعیف‌تر آغاز کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت سیمان خاش نگاه ابتدایی به عملکرد این شرکت گویای آن است که در سال های ابتدایی این جدول، وضعیت بهره‌وری هزینه نیروی کار چندان از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده اما پس از اوج‌گیری یا شاید بهتر است بگوییم درک کامل وضعیت تولید و بهره‌وری، شرکت سیمان خاش جایگاه خود را در جدول بهره‌وری هزینه نیروی کار پیدا کرد.

وی تصریح کرد: ضعیف‌ترین آمار ثبت شده از این شرکت مختص به سال‌های ابتدایی از دوره ۸۹ تا ۹۰ بوده که به ترتیب شاخص‌های ۸۴ و ۹۵درصد را کسب کرده که این در مقایسه با اهداف برنامه پنجم توسعه که آمار شاخص ۱۱۰ درصد و ۱۱۵درصد تعریف شده بود، آماری به مراتب ضعیف‌تر بوده اما از سال ۹۱ به بعد، وضعیت شاخص بهره‌وری هزینه نیروی کار در شرکت سیمان خاش به کلی تغییر پیدا کرد.

جامعی گفت: شرکت سیمان خاش از سال ۹۱ به بعد توانست خود را با آمارهای کلی و شاخص میانگین کل صنعت سیمان همگام کند.

وي افزود: این شرکت در سال۹۱، با ثبت شاخص ۱۰۸درصدی ابتدا آمار بهره‌وری هزینه نیروی کار خود را به نسبت سال گذشته با ۱۳درصد رشد داد و با وجود آنکه اهداف برنامه پنجم توسعه ۱۲۱درصد تعیین شده بود اما این شرکت فاصله را به آمارهای بهره‌وری نزدیک کرد اما همین شاخص در مقایسه با میانگین کل صنعت، کاملا برابر بود.

جامعی یادآور شد: دومین سال اوج‌گیری، شرکت سیمان خاش طی سال ۹۲ شاخص ۱۳۵ درصدی را ثبت کرده که به نسبت اهداف برنامه پنجم توسعه ۹ درصد نیز بیشتر بوده و همین آمار به نسبت کل میانگین صنعت سیمان ۶ درصد بیشتر بوده است.

مدیرعامل شركت سیمان خاش ادامه داد: کارنامه شرکت سیمان خاش در سال ۹۳ گویای آمار ۱۳۷درصدی بوده که تاکنون به‌‌عنوان بهترین رکورد این شرکت حساب می‌شود بار دیگر از آمار اهداف برنامه پنجم توسعه «۱۳۱درصد» و میانگین کل صنعت «۱۱۰درصد» بیشتر بود.

وی متذکر شد: سال انتهایی این شاخص‌گیری «سال۹۴» با وجود آنکه آمار اغلب شرکت‌ها نسبت به سال پایه کمتر از ۱۰۰ می رفت، اما شرکت سیمان خاش با ثبت رکورد ۱۱۳درصدی جزو شرکت‌هایی بود که آماری پایین‌تر از دیگر شرکت‌های مطرح سیمانی را به ثبت نرساند و توانست با شاخص بالای ۱۰۰، جزو بهترین شرکت‌های سیمانی باشد.

این مسئول گفت: در بررسی بهره‌وری سرمایه شرکت سیمان خاش، وضعیت همچون بهره‌وری هزینه نیروی کار بوده و در سال‌های ابتدایی کارنامه فوق از این شرکت، چندان عملکرد مطلوبی را به ثبت نرسانده اما روزهای خوش این شرکت به مراتب بهتر از بسیاری از شرکت‌های سیمانی بوده است.

جامعی تصريح کرد: ضعیف‌ترین آمار برجای مانده از این شرکت مختص به سال ۸۹ بوده که اوضاع اقتصادی کشور با وقفه‌ای شدید مواجه شد اما از انتهای سال ۹۱، اوج‌گیری بهره‌وری سرمایه در سیمان خاش، با شدت بسیار مناسبی روبه‌رو شد.

به گفته وی طی سال۹۲، شرکت سیمان خاش با شاخص ۱۳۳درصدی توانست نسبت به اهداف برنامه پنجم توسعه ۱۰درصد عملکرد بهتری را داشته باشد اما میانگین کل صنعت طی این سال برابر با ۱۳۵درصد بوده که شاید بهترین سال بهره‌وری سرمایه کل صنعت سیمان را می‌توان به این سال اختصاص داد.

مدیر عامل شركت سیمان خاش اذعان کرد: در دومین سال اوج‌گیری یعنی سال۹۳، بهره‌وری سرمایه شرکت سیمان خاش به شاخص ۱۵۷درصد رسید که آمار فوق‌العاده طی این سال برای شرکت‌های سیمانی بود زیرا چتر رکورد گستره خود را بر بسیاری از صنایع تولیدی گسترش داده بود؛ طبق این آمار برای اهداف کلی برنامه پنجم توسعه شاخص۱۲۶تعیین شده بود که آمار این شرکت به‌مراتب بالاتر از سطح انتظارات برنامه‌های کلی نظام بوده اما در میانگین کل صنعت نیز شاهد بر این قضیه هستیم که شاخص ۱۳۱درصدی به ثبت رسیده بود.

جامعی اظهار كرد: در سال انتهایی بررسی کارنامه شرکت سیمان خاش، این شرکت توانست شاخص ۱۹۷درصدی رادر بهره‌وری سرمایه به ثبت برساند که رکوردی قابل توجه بوده چرا که ۶۷درصد بالاتر از سطح انتظارات برنامه پنجم توسعه بوده و از میانگین کل صنعت سیمان نیز ۸۷درصد بیشتر بود و با این حساب سیمان خاش، پایانی عالی در کارنامه بهره‌وری سرمایه خود داشت.

انتهای پیام/
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 451959
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *