۰
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش:

شهرستان خاش 100 تخت جديد بيمارستاني نياز دارد/ 42 پروژ بهداشتي اين شهرستان نيمه تمام مانده است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش گفت: ایجاد 100 تخت جدید بیمارستانی در خاش از نیازهای این شهرستان است كه بايد مسئولين وزارت بهداشت به اين مسئله توجه كنند.
شهرستان خاش 100 تخت جديد بيمارستاني نياز دارد/ 42 پروژ بهداشتي اين شهرستان نيمه تمام مانده است
به گزارش  تفتان ما، محمد احمدي بولاغي در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خاش، با بيان اينكه مسئله مهم بهداشت و امنیت غذایی رابطه تنگاتنگی با سلامت جامعه دارد، اظهار كرد: ادارات و نهادهاي مربوطه بايد نسبت به تامین سلامت و امنیت غذایی نظارت جدی داشته باشند.

وي با بيان اينكه پايش و كنترل بيماري ها از جمله آنفلوآنزای پرندگان بسيار مهم و ضروري است، گفت: بايد در اين خصوص برنامه های آموزشی و پیشگیری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

احمدي بولاغي تصريح كرد: مشارکت های مردمی و همكاري دستگاه های مختلف جهت مبارزه با بیماری ها و تامین امکانات و تجهیزات بهداشتی و برنامه ریزی برای خدمات دهی در نوروز بسيار با اهميت است.

وي با بيان اينكه تامين 100 تخت جديد براي بيمارستان امام خميني(ره) خاش بسيار ضروري است، گفت: پرداخت کارانه پزشکان و بدهی بیمه ها به بیمارستان بايد در دستور كار قرار گيرد.
 

 
معاون سياسي اجتماعي فرماندار خاش خاطرنشان كرد: حضور بسيار زیادی از مردم و خانواده ها در محیط بیمارستان و اورژانس برای پیگیری وضعیت یک بیمار و حادثه دیدگان کارهای درمانی را با اختلال و مشكل مواجه می کند که فرهنگ سازی در این خصوص بسيار ضروري است.

وي با بيان اينكه معضل رهاسازي فاضلاب بايد هرچه زودتر حل شود، افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، عید نوروز و حضور مسافران و گردشگران در این شهرستان، ضمن حل شدن معضل فاضلاب، بايد نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی در راستاي رعایت موارد بهداشتی بيشتر شود.

احمدي بولاغي تاكيد كرد: بايد زباله ها و نخاله ها به موقع از سطح شهر جمع آوري شوند و از عرضه مرغ زنده در سطح اين شهرستان جلوگيري و با متخلفان برخورد قانوني شود.

42 پروژ بهداشتي شهرستان خاش نيمه تمام مانده است
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش نيز در ادامه با تاكيد بر بيماري فلج اطفال، گفت: با تلاشهای دست اندرکاران بهداشت و درمان و همکاری مردم تا سال 2020 بیماری فلج اطفال ریشه کن می شود.
 

 
محمد رخشاني تصريح كرد:  مصرف داروها و آنتی بیوتیک ها عوارض دارد و لذا  در سنین میان سالی و پیری، استفاده نابجا از آنتی بیوتیک ها بسيار خطرناك است.

وي با بيان اينكه جهت مقابله با بیماری ها و نیز جمع آوری و تفکیک زباله ها و اتلاف سگ های ولگرد برنامه ريزي شده است، گفت: از 98 پروژه بهداشتی تعریف شده برای شهرستان خاش 42 پروژه باقی مانده که دارای پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

42 بیمار دیالیزی در خاش خدمات پزشكي با هزینه بالا دريافت مي كنند 
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان خاش نيز در ادامه اظهار كرد: 23 پزشک متخصص در این بيمارستان فعالیت دارند.

رضا كرد افزود: ماهیانه به 13 هزار و سیصد نفر در کلینیک تخصصی خدمات بهداشتی ارائه می شود که چند برابر این آمار در اورژانس هم خدمات درمانی انجام خواهد شد.
 

 
وي ادامه داد: به 42 بیمار دیالیزی خدمات تخصصی با هزینه بالا ارائه می شود  و  جدای از اینکه به مردم اين شهر خدمات سلامت ارائه می کنیم بخش زیادی از مردم شهرهای سراوان، مهرستان و سیب و سوران نیز به خاش مراجعه دارند.

عملیات سالیانه ایمن سازی تکمیلی به صورت فعال و خانه به خانه در خاش انجام می شود
منصور خاشي رئیس مرکز بهداشت خاش نيز در ادامه گفت: طبق توصیه های سازمان بهداشت جهانی و مرکز مدیریت بیماری های واگیر برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی پولیو، عملیات سالیانه ایمن سازی تکمیلی در دو نوبت به صورت فعال و خانه به خانه در خاش انجام می شود.

گفتني است؛ بخشدار مرکزی، شهردار و شماری از مسئولان دستگاههای اجرائی به ارائه گزارش در حوزه های عملکردی خود ارائه کردند و برای مقابله با رها کنندگان فاضلاب شهری، مشارکت دستگاهها برای حمایت از ورزش و اجرای همایش های پیاده روی خانوادگی و نیز تغذیه سلامت در مدارس و جمع آوری اتباع بیگانه غیر مجاز از سطح شهر و مناطق روستایی و ساماندهی زباله های ارتش و زباله های عفونی بیمارستان و ساماندهی آرامستانها، میدان عرضه دام، ساماندهی رودخانه مهران، تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم و رسیدگی به مشکلات پوستی روستاییان و عشایر بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 451951
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *