۰
گزارش تفتان ما از روستايي كه چشم انتظار اقدام مسئولان است؛

زاغه نشینی و خانه هاي عنكبوتي؛ محصول نگاه نامهربان دولت به روستاييان/ فقر و محرومیت در جنوب شرق کشور بیداد می کند

زیر سایه "بی مهری" و شعار حفظ "حقوق شهروندی "دولتمردان، ساکنان روستاهاي جنوب شرق كشور و در بیخ گوش مسئولان با زاغه نشینی و ایجاد خانه های عنکبوتی و غيرمقاوم زندگی سخت و مشقت باری را متحمل می شوند.
زاغه نشینی و خانه هاي عنكبوتي؛ محصول نگاه نامهربان دولت به روستاييان/ فقر و محرومیت در جنوب شرق کشور بیداد می کند
به گزارش  تفتان ما، ساکنان روستای الله آباد در جوار جاده سلامت و دامنه کوه پنج انگشت شهرستان خاش در شرایط سخت و زاغه نشینی زندگي مي كنند و به کار کشاورزی و دامداری مشغول بوده اما از خدمات دولت در حوزه های مختلف محروم هستند.

اين روستا از مناطق مهم برای تولید و اشتغال و تلاش جهت تحقق شدن شعار "توليد و اشتغال، اقدام و عمل"محسوب مي شود اما از خدمات دولت در حوزه های مختلف محروم است و اهالي اين روستا همچنان چشم انتظار اقدام مسئولان هستند.

در واقع پیگیری های مکرر ساکنان این محل برای رفع مشکلات و تلاش برای بهره مندی از خدمات دولت در حوزه های مختلف مانند آب و برق و فضای آموزشی و راه و غیره بی نتیجه مانده و در این منطقه روزگار خود را با شرایطی سخت و مشقت بار سپری می کنند.

علي اي حال عمق محرومیت در این روستا بیداد می کند و متاسفانه مسئولان تاکنون نتوانسته اند به خوبی به رفع نیازهای ساکنان این منطقه موفق عمل کنند.
 

 
 كودكان اين روستا در حالی مشغول به تحصیل هستند که حتی برخی از آنها کفش هم بر پای خود ندارند و تعداد قابل توجهی از خانواده‌ها که در اين روستا زندگی می‌کنند، از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و این خانواده‌ها با برای ادامه زندگی خود با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

 هم راستایی و همگامی ساکنان این روستا با مسئولان نظام اسلامی و مشارکت آنان در امورات مختلف کشور بخوبی مشهود بوده و اینکه مردم منطقه با سخت کوشی و مجاهدت شبانه روزی از منابع طبیعی و محیط زیست منحصر به فرد منطقه صیانت می کنند.

دولت هيچ حمايتي از روستاييان ندارد
محمدرضا قلندرزهی يكي از ساکنان محل در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: سالهاست در منطقه الله آباد به شتر داری و پرورش مرغ محلی و بز و گوسفند اشتغال دارد ولی از سوی دولت حمایت نمی شود.
 

 
وی تصريح کرد: برای ساکن شدن در این روستا باید مجوز از سوی دولت داده شود اما ساکنان برای حل مشکلات خود نتوانسته اند به راه حل قانونی دست پیدا کنند و همچنان در پیچ و خم قانون گره های کور کارهای اداری گرفتار هستند.

تنها آرزوي روستاييان؛ ديدن مسئولين در روستاي آن هاست
اسماعیل قلندرزهی يكي ديگر از ساكنان اين محل در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه تنها آرزوي روستاييان؛ ديدن مسئولين در روستاي آن هاست، اظهار كرد: افراد پیر و کهنسال و دامداران این روستا از قانون و روال اجرای آن و پیگیری برای حل مشکلات خود چیزی نمی دانند.
 

 
وي گفت: روستاييان انتظار دارند دولتمردان به نیازهای آنان توجه کنند تا بتوانند از شرایط آسان خدمت رسانی به جامعه هدف روستایی و عشایری بهره مند شوند.
 


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.

 
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 451948
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *