نقش موثر داروسازان در کاهش هزینه‌های بیمارستان‌ها/ استفاده از منابع مالی بیمارستان‌ها برای اشتغال داروسازان

28 بهمن 1396 ساعت 11:46

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: از آنجا که در حال حاضر در دولت منع استخدام وجود دارد در نظر داریم برای اشتغال داروسازان بیمارستانی از شرکت‌هایی استفاده کنیم که آنها داروسازان را در بخش‌های مختلف به کار گیرند.


به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص وضعیت و سیاست وزارت بهداشت برای جذب داروسازان در بیمارستان‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر در تمام بیمارستان‌های کشور وجود داروسازان بیمارستانی باید به عنوان یکی از پایه‌های تیم سلامت شناخته شود. به دلیل اینکه در بیمارستان‌ها و اتاق‌های عمل گردش دارویی از حجم بالایی برخوردار بوده که لازم است بر این امر نظارت صورت گیرد.
وی افزود: همچنین باید برای تأمین این داروها تدارکاتی انجام شود. باید توجه داشته باشیم به هر میزان که آمار تخت‌های بیمارستانی افزایش پیدا می‌کند لازم است به همان نسبت تعداد داروسازان موجود در بیمارستان افزایش یابد.
رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص مکانیسم جذب داروسازان بیمارستانی توضیح داد در گذشته برای اشتغال داروسازان در بیمارستان‌ها صرفاً از مکانیسم استخدام استفاده می‌شد اما در حال حاضر به دنبال آ‌ن هستیم که اشتغال این افراد به صورت استخدام نباشد و از شرکت‌هایی کمک بگیریم که خود آنها این داروسازان را به کار گیرند و از آنها در بخش‌های مختلف استفاده کنند.
اصغری در ادامه گفت: در حال حاضر دولت منع استخدام دارد و نمی‌خواهد هزینه‌های خود را افزایش دهد اما می‌توان منابع درآمدی و گردش مالی که در بیمارستان‌ها وجود دارد را طوری طراحی کرد که بتوانیم پرداخت حقوق همکاران داروساز را انجام بدهیم و در حال حاضر ما در حال بررسی این موضوع هستیم.
رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: بیمارستان‌ها به دلیل اینکه استفاده از داروسازان بیمارستانی می‌تواند به کاهش هزینه‌های آنها کمک کند از این طرح استقبال کرده‌اند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 451939

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451939/نقش-موثر-داروسازان-کاهش-هزینه-های-بیمارستان-ها-استفاده-منابع-مالی-اشتغال

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir