۰

حمله شیمیایی ارتش ترکیه در «عفرین»؛ 6 نفر مجروح شدند

منابع خبری بامداد شنبه مدعی شدند دست‌کم 6 غیرنظامی بر اثر حمله ترکیه با گازهای سمی به منطقه «عفرین سوریه زخمی شدند.
حمله شیمیایی ارتش ترکیه در «عفرین»؛ 6 نفر مجروح شدند
به گزارش سرویس بين المللي تفتان ما،برخی گزارش‌ها مدعی است، که ترکیه در عملیات منطقه عفرین حمله شیمیایی کرده و دست‌کم شش غیرنظامی روانه بیمارستان شده‌اند. 
«جیوان محمد»، رئیس بیمارستان «عفرین» به خبرگزاری رسمی سوریه، «سانا» گفت او شش نفر را با نشانه‌های «مشکل تنفسی، سرفه و احساس سوزش در تمام بدن» تحت درمان قرار داده است. آقای محمد گفت که این نشانه‌ها مربوط به حمله شیمیایی است.
«محمد حسن»، روزنامه‌نگار سوری هم در حساب کاربری‌اش در توئیتر تصاویری از افرادی که به ادعای او بر اثر حمله شیمیایی ارتش ترکیه مسموم شده‌اند منتشر کرد.

 
ترکیه از ۲۰ ژانویه (۳۰ دی‌ماه) عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» را در منطقه «عفرین» سوریه علیه نیروهای کُرد آغاز کرده است. 
با وجود اینکه بیشتر منابع خبری از پیشروی اندک نیروهای ترکیه خبر می‌دهند وبگاه معارض «عنب بلدی» روز پنجشنبه گزارش داد که این نیروها به نزدیکی منطقه «جندیرس» در غرب عفرین رسیده‌اند.
در خصوص تلفات حملات ترکیه به عفرین نیز، گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بیشتر عناصر آن کُردهای وابسته به «یگان‌های مدافع خلق» هستند، گفته می‌شود که ۱۸۰ غیر نظامی کشته و ۴۱۳ نفر نیز زخمی شده اند.
«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران خواستار توقف عملیات ترکیه در «عفرین» و احترام به امنیت و تمامیت ارضی سوریه شد.
آقای قاسمی گفت: «ادامه این روند توسط دولت ترکیه می‌تواند به بازگشت بی ثباتی و تروریست‌ها به صحنه سوریه کمک کند.»
رئیس بیمارستان «عفرین» به خبرگزاری «سانا» گفته پرسنل بیمارستان در تلاش هستند نوع گاز سمی را که ارتش ترکیه از آن استفاده کرده است، مشخص کنند. 
انتهای پیام/
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 451935
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *