۰

پکن خواستار اجتناب از «تقابل» میان چین و آمریکا شد

سفیر چین در آمریکا در مراسم سال نوی چین، با هشدار درباره «خطرناک» بودن ترغیب به تقابل بین پکن و واشنگتن گفت: «اگر رقابت ضروری باشد، این رقابت باید دوستانه باشد».
پکن خواستار اجتناب از «تقابل» میان چین و آمریکا شد
به گزارش سرویس بين المللي تفتان ما،دو روز بعد از آنکه مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی این کشور درباره «تهدیدهای جهانی»، چین را یکی از تهدیدهای آمریکا خواند، سفیر پکن در واشنگتن بر ضرورت پرهیز از تقابل بین دو کشور تاکید کرد.
«دانیل کوتس»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز سه‌شنبه، گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی این کشور را که به ارزیابی «تهدیدهای جهانی» می‌پردازد و در این سند با بیان اینکه رقابت میان کشورها در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد آمده است: «خطر درگیری میان کشورها، از جمله میان قدرت‌های بزرگ به بیشترین حد از پایان دوران جنگ سرد رسیده است».
در بخش مربوط به «تهدیدهای سایبری» از کشورهای روسیه، چین، ایران و کره شمالی به عنوان کشورهایی نام برده شده که در سال آینده آمریکا را با بیشترین تهدید سایبری مواجه خواهند کرد (جزئیات بیشتر). 
به گزارش «شینهوا»، «کوی تیان کای»، سفیر چین در آمریکا روز پنجشنبه در مراسم سال نو چینی که در سفارت پکن در واشنگتن برگزار شد، ترغیب به تقابل در روابط آمریکا و چین را «خطرناک» خواند و این طرز تفکر را که با اعمال فشار، چین اساس سیاست‌هایش را تغییر خواهد داد، «تفکری واهی و پوچ» دانست.
دیپلمات ارشد چین در واشنگتن ضمن اذعان به اختلاف‌نظرها بین چین و آمریکا با اشاره به مسائلی از قبیل کره شمالی تاکید کرد که علی رغم این اختلاف‌ها، آنچه مهم است گسترش منافع مشترک دو کشور است.
از نظر سفیر چین، اساس روابط دو کشور باید «همکاری جامع» باشد و «در صورتی که رقابت ضرورت داشته باشد، رقابت دوستانه وجود داشته باشد و نه تقابل».
تأکید سفیر چین در آمریکا بر لزوم همکاری و اجتناب از تقابل، در حالی صورت گرفته که در یک سال اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به همراه برخی دیگر از مقام‌های واشنگتن، بارها با اتهام‌زنی به چین در موضوع کره شمالی، پکن را به تحریم‌های اقتصادی تهدید کرده‌اند. 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 451916
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *