نظارت مستمر بر خبازي ها سبب كاهش دامنه تخلفات مي شود/ خبازي هاي تعطيل شده شهرستان خاش مجدداً راه اندازي خواهند شد

28 بهمن 1396 ساعت 11:40

فرماندار شهرستان خاش گفت: نظارت مستمر بر خبازي ها سبب كاهش دامنه تخلفات مي شود و تدابیر لازم برای ارائه نان باکیفیت در تعطیلات نوروز انجام شده است.


به گزارش تفتان ما، محمداکبر چاکرزهی در نشست تعزیرات گندم و آرد و نان شهرستان خاش، با تاكيد بر تشديد نظارت بازرسي ها در ايام پاياني سال، اظهار كرد: خبازي ها و ساير صنوف بايد در اين ايام در راستاي ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم و مهمانان نوروزی به صورت جدی تر مورد توجه مسئولان باشد.

وي با بيان اينكه هرگونه افزایش قیمتی در این زمینه تخلف بوده و با متخلفان برخورد می‌شود، گفت: طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 97 آغازشده است.

چاكرزهي ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال است.

وي با بيان اينكه فعال کردن واحد تولیدی کارخانه آرد شهرستان از نیازهای مهم محسوب مي شود، افزود: امیدواریم با حمایت از بخش خصوصی و تشویق سرمایه گذاران به مسئله تولید و اشتغال کمک شود.

فرماندار شهرستان خاش يادآور شد: با توجه به نیاز مردم شهری و روستایی و مهمانان نوروزی واحدهای غیر فعال که بنابر مسائلی تعطیل و متنبه شده اند با اخذ تعهد از مالکان و گسترده کردن نظارت ها به چرخه تولید برگردند.

وي با بيان اينكه نان اهمیت بسزایی در سبد خرید عموم مردم دارد، خاطرنشان كرد: نان قوت لایموت در سفره ما ایرانی ها است.
 

 
در مسئله تامین و توزیع آرد روستائیان و عشایر مشکلاتی وجود ندارد
بخشدار مرکزی شهرستان خاش نيز در ادامه اين نشست، اظهار كرد: در مسئله تامین و توزیع آرد روستائیان و عشایر مشکلاتی وجود ندارد.

مجتبی شجاعی گفت: با تعامل و همكاري جدي ميان همه نهادها و نیز دقت و نظارت در امور آرد و نان می توان گامی موثر و ارزشمند در راستاي  برطرف كردن مشکلات مردم، ساماندهی و ارائه خدمات در حوزه سلامت مردم برداشت.

وي خاطرنشان كرد: جهت افزايش سهمیه آرد برخی از خبازی های روستائی باید برنامه ریزی شود که مشکلات و نیازمندی های مردم رفع شود.

شجاعي يادآورشد: بايد آرد در مناطق مرزي و روستايي به صورت عادلانه توزيع شود تا مشكلي براي مردمان اين مناطق رخ ندهد.
 

 
با خبازي هاي متخلف به شدت برخورد خواهد شد
رئيس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان خاش نيز در ادامه اين نشست، گفت: ایجاد زمینه مناسب جهت تامین و توزیع مایحتاج عمومی و جلوگیری از تخلفات احتمالی، رسیدگی فوری و دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارشهای مردمی در دستور كار است.

مهدي اسماعلي با بيان اينكه در اسرع وقت تمام نانوایی ها باید تابلوهای سر درب ملک تجاری خود را نصب کنند، افزود: بايد مردم از مشخصات نان، روز تعطیلی و مدیریت آن واحد مطلع شوند و در غیر این صورت با آن واحد برخورد قانونی خواهد شد.

وي ادامه داد: کم فروشی، رعایت نکردن بهداشت، نصب نکردن تابلو و عرضه خارج از شبکه نفت گاز و آرد حمایتی توسط خبازان موجب محکومیت آنان به پرداخت جریمه نقدی شده است.

اسماعيلي اذعان كرد: برای مقابله با تخلفات این موضوع اقدامات جدی با همکاری بخشداران، مسئولان ادارات غله و غیره در دستور کار است که امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه دهیم.

وی با اشاره به نظارت جدی بر کار خبازان به اهمیت مصرف نان در جامعه، افزود: فعالیت خبازی ها در مناطق مختلف با همکاری و حمایت های دولت و اتخاذ تصمیمات کارشناسی شده خواهد بود.

امان الله طوقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش نيز در ادامه، گفت: با پیگیری های صورت گرفته گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خاش از سوی کارخانه آرد شهرستان خریداری خواهد داشت تا تولیدات شهرستان از سال آینده در این کارخانه عرضه بشود.

منصور خاشی رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش نيز، با تاكيد بر اهمیت تولید و کیفیت پخت نان شهرستان با توجه به نیازهای جامعه، اظهار كرد: آرد و نان یک بحث حیاتی است و هیچ جایگزینی ندارد و لذا باید با دقت و نظارت کامل امور آرد و نان و فعالیت خبازی های شهرستان را رصد كنيم.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 451908

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451908/نظارت-مستمر-خبازي-سبب-كاهش-دامنه-تخلفات-مي-شود-هاي-تعطيل-شده-شهرستان-خاش-مجددا-راه-اندازي-خواهند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir