۰
استاندار سيستان و بلوچستان:

نخبگان سرمایه های ملی و آینده سازان جامعه هستند/ ظرفيت ها و پتانسيل هاي سيستان و بلوچستان بايد فعال شوند

استاندار سيستان و بلوچستان گفت: نخبگان سرمایه های ملی و آینده سازان جامعه هستند و لذا بايد به اين افراد توجه ويژه اي شود و قطعا در مدیریت های استان به توان و ایده های نو نگاه خواهیم داشت و در گزینش ها نیروی انسانی کارآمد مورد حمایت قرار می گیرند.
نخبگان سرمایه های ملی و آینده سازان جامعه هستند/ ظرفيت ها و پتانسيل هاي سيستان و بلوچستان بايد فعال شوند
به گزارش تفتان ما، سيد دانيال محبی در شورای اداری خاش و در جمع مردم اين شهرستان، اظهار كرد: رویه دولت در این استان رشد دادن استعدادها و حمایت از نخبگان می باشد.

وی تصريح کرد: باید افرادی جوان و تحصیلکرده و نخبه و کارآمد در ادارات بیایند و پس از آن مدارج ترقی را با به نمایش گذاشتن شایستگی ها طی کنند و با این نگاه و تقویت نیروی انسانی به استفاده از افراد خوش فکر و توانمند در مناصب اداری می اندیشیم.

محبي گفت: استان سيستان و بلوچستان از ثروت های فراوانی در حوزه های مختلف بهره می برد لذا برای جذب سرمایه گذاران و افرادی که سرمایه های خود را به خارج از استان و کشور برده اند تلاش می کنیم و قطعا از افراد کار آفرین و سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد.
وي افزود: توسعه سیستان و بلوچستان در زمینه های صید و صیادی و رونق فعالیت های اقتصادی در سواحل مکران و ظرفیت های دیگر گردشگری و صنایع و معادن با مشارکت دادن تمام اقشار میسر است و در فرمانداری ها و اتاق های فکر دولت باید از پتانسیل‌های استان بهره برداری شود.

محبی تاکید کرد: با نگاه بلند مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان از ظرفیت های استان بهره برداری می شود تا بسیاری از مشکلات و بن بست ها در مباحث اشتغالزایی و اقتصادی برچیده شوند.

استاندار با اشاره به مشکلات استان در مبحث خشکسالی ها و وارد شدن خسارت به مردم افزود: استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان و تکیه بر مزیت ها و حرکت بر بسترهای توسعه ای امید و نشاط را به جامعه سیستان و بلوچستان هدیه می کند.


 
وی با مقایسه خدمات نظام اسلامی با دوران قبل از انقلاب بیان کرد: استقلال و آزادی و توسعه و عمران و آبادانی در کشور بعد از انقلاب به نسبت سالهای قبل از انقلاب اصلا قابل مقایسه نبوده و فاصله ها بسیار بالا است زیرا اعتقاد داریم در چهار دهه از انقلاب اسلامی اقدامات ارزشمندی در جامعه صورت گرفته و زیر سئوال بردن خدمات نظام از جهل افراد جاهل حکایت دارد که بر علیه دولت تبلیغ می کنند و به راحتی تلاش ها را نادیده می گیرند.

محبی ادامه داد: اقشار جامعه بر مسئولان حق دارند و بر عکس آن نیز حقی وجود دارد لذا حضور و حمایت های مردم بر مسئولان سنگینی و انجام تکلیف و وظیفه را دشوار می کند.

محبی گفت: ویژگی و شاخصه یک جامعه موفق و توسعه یافته مشارکت دادن اقشار مختلف در امور است لذا جای خوشبختی می باشد که مردم خاش از این ویژگی ها بهره می برند.

محبی ادامه داد: علما و نخبگان و افراد نخبه و دارای تجربه و تخصص در توسعه جامعه نقش دارند و اثرگذاری آنها غیرقابل انکار است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: شهرستان خاش دارای هویت و فرهنگ و تمدن غنی و مردمی با ویژگی صبوری، وفاداری، فرهنگی و شاخصه فرهنگی بوده که تاکنون شایستگی های خود را نشان داده اند.

نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي با آمدن استاندار جدید در جامعه استان بسیاری از کارها مطابق قانون اجرا و امید و آرامش به جامعه هدیه می شود، افزود: مردم استان به توانایی های استاندار سیستان و بلوچستان ایمان و باور دارند در مباحث گازرسانی و مرز و راه و آب و مباحث توسعه ای و تقسیمات کشوری ( بخش شدن پشتکوه به سرحد، بخش ایرندگان به شهر، دهستان اسماعیل آباد به شهر، بخش نوک آباد به شهرستان و تبدیل شدن دهستان های تفتان جنوبی و گوهرکوه و نازیل به بخش) انتظار دارند با نگاه ویژه استاندار آرزوهای دیرینه مردم محقق شود.

علی کرد اهمیت رفع به مشکلات تردد و حمل و جابجایی سوخت در منطقه مرزی روتک را متذکر شد و تاکید کرد: توجه به ظرفیت های مرزی سبب رونق اشتغال و تولید و کاهش مشکلات اجتماعی می شود.

وي سپس مباحث بخشودگی وام ها و مشارکت بانکها را برای حل مشکلات سرمایه گذاران را یادآور شد.

امام جمعه شهرستان خاش گفت: تجربه و حضور استاندار در گذشته و ایمان داری و تقوا و آشنایی وی با استان و مردم منطقه یک ویژگی شاخص به شمار می رود لذا با این ویژگی ها امید می رود شاخص های توسعه استان با نگاه بلند و مهربان استاندار رو به رشد باشد.

 
حجت الاسلام غلامرضا دهقان بیان کرد: خداوند را شاکریم دولت با دو ویژگی و شعار تدبیر و امید روی کار آمده و همچنان به این مبحث نگاه دارد لذا تدبیر همراه با اندیشه و عمل گره گشا در امور و امیدبخش خواهد بود و دولتمردان نسبت به این موضوع می توانند به رفع مشکلات مردم در مباحث اقتصادی و معیشتی کمک کنند.

امام جمعه خاش توجه به مبحث اشتغال زایی و رونق دادن تولید و شکوفا کردن اقتصاد با بهره گرفتن از ظرفیت های کشاورزی و دامداری، گردشگری و اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و تصریح نمود: حمایت ویژه از دامداران صنایع و معادن و توسعه کشت های نوین، با استفاده از تجربیات و تخصص کارشناسان سبب کاهش مشکلات تولید کنندگان می شود.

وی گفت: جناح و حزب بازی برای پذیرفتن مسئولیت ها شایسته دولت نیست و امیدواریم مدیرانی خوش فکر و جوان و متعهد و متخصص در ادارات مسئولیت ها را بر عهده بگیرند.

مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: عزت و سربلندی کشور را مرهون خون مطهر شهیدان هستیم زیرا عاشقانه برای شکوه و عظمت ایران اسلامی تلاش کردند و جانانه در صحنه آمدند و با فداکاریها و جانفشانی ها نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند لذا این ملت بزرگ ایران اعم از شیعه و سنی و قومیتهای مختلف ملتی شجاع و وفادار و پاسدار ارزشها هستند و به دشمنان اجازه نمی دهند که در امورات آنها دخالت کنند و با قدرت در مقابل توطئه ها ایستادگی می کنند.
 

 
نسیبه پاکزاد رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی خاش و نماینده بانوان شهرستان بیان کرد: با نگاه بلند دولت جایگاه بانوان در امورات اجتماعی و مشارکت در امور برجسته شده و بانوان شهرستان خاش در مبحث شوراها به خوبی توانستند شایستگی های خود را بروز دهند.

پاکزاد با برشمردن ظرفیت های مختلف شهرستان خاش ادامه داد: برگزیده شدن 150شورای زن از 450 کاندیدای زن شورایی در جایگاه شورا اقدامی ارزشمند بود که به گواه رسانه های بیگانه و دوستان و دشمنان شایستگی های بانوان خاش به دنیا عرضه شد.

وی مشکلات اجتماعی، عمرانی و توسعه ای در مباحث مختلف را محضر استاندار ارائه داد و آمادگی بانوان شهرستان را برای حضور پروشور در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد.

اسحاق هاشمزهی نماینده جوانان و عضو فعال ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در خاش با برشمردن مشکلات قشر جوان جامعه از نگاه ویژه استاندار به جوانان قدردانی و اهمیت پرکردن اوقات فراغت و تفریح و اشتغال و ازدواج و آموزش های کیفی و مهارتهای شغلی، شکوفا کردن استعدادها با حمایت از کارآفرینان و استفاده از ایده های نو، مشارکت دادن جوانان در حوزه های مختلف آموزشی، اداری، رسانه ای و غیره را متذکر شد.
 

 
محمداکبر چاکرزهی فرماندار شهرستان با گرامی داشت ایام دهه فجر و خیر مقدم محضر استاندار سیستان و بلوچستان و هیئت همراه و مهمانان حاضر حضور و نقش مردم را برای شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم ایران شایسته بهترین خدمات هستند و از هر لحاظ شایسته تکریم می باشند لذا بر خود وظیفه می دانیم برای آنها خدمت کنیم.

چاکرزهی با برشمردن ظرفیت های مختلف شهرستان خاش در مباحث مرزی، گردشگری، کشاورزی، صنایع و معادن و نیروی انسانی کارآمد و غیره بیان کرد: مردم مرزدار و مهمان نواز و دارای ویژگی شاخص مبارزه با بیگانگان در تاریخ انقلاب اسلامی به خوبی نشان داده اند که به کشور و ارزشهای اسلامی و انقلابی وفادار هستند.

فرماندار خاش با برشمردن خدمات دولت در حوزه های مختلف افزود: در مباحث آموزشی خدمات آب و برق و راه و توسعه زیرساختهای شهری و روستایی اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که در زمینه اجرای پروژه های گازرسانی، راه آهن و بالابردن شاخصهای تحصیلی و نیز استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان شروع شده و کارها و برنامه های دولت در این مباحث با قوت ادامه دارد.
 

 
وی با تاکید بر اینکه مردم خاش با مشکلات شدید بی آبی و کم آبی مواجه هستند و در این موضوع و مبحث راه و بازارچه مرزی و تسریع در اجرای پروژه گازرسانی نیازمند نگاه ویژه دولت هستند بیان کرد: در مبحث خشکسالی ها خسارتهای فراوانی به مردم و منطقه وارد شده، که امیدواریم با تداوم رحمت های الهی از مشکلات حاشیه نشینی کاسته بشود و توسعه و آبادانی در روستاها شکل بگیرد.
 

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۸
کد مطلب: 451864
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *